איכות חיים

מחלת הנשיקה: איך הרפואה ההודית מסייעת מול המחלה עם השם הכי סקסי

רוב בני האדם בעולם יידבקו בשלב זה או אחר בחייהם בווירוס מחלת הנשיקה, אולם רובם לא יפתחו תסמינים. הרפואה ההודית בהחלט יכולה לסייע למי שכן

מונונוקליאוזיס, או בשמה הנפוץ מחלת הנשיקה היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף האפשטיין בר EBV, והיא שייכת למשפחת נגיפי ההרפס. המחלה עוברת דרך שימוש משותף בשתייה, מזון, התעטשות, מגע קרוב, יחסי מין ונשיקה – ומכאן בעצם שמה.

תסמיני המחלה כוללים עייפות מוגברת, כאבי גרון, בלוטות לימפה נפוחות, חום גבוה, כאבי שרירים ועוד. במקרים מסוימים המחלה יכולה להביא לכבד וטחול מוגדלים וכדי למנוע סיבוכים, חשוב להיות בקשר עם הרופא ולבצע בדיקות לאבחון המחלה.

חשוב לדעת, שבשלבים הראשונים בדיקות הדם יכולות להיות שליליות, למרות שאתם נושאים את הנגיף. אבל רופא טוב ידע לאבחן באמצעות בדיקות נוספות. אחרי שהתבצעה האבחנה וקיבלתם הנחיות מהרופא, ניתן לטפל גם בטיפול אלטרנטיבי כדי לחזק את הגוף.

מבחינת הרפואה ההודית מדובר במחלה הקשורה למצבו הרגשי של החולה, לאורח החיים ולתזונה שלו. הרפואה ההודית רואה את הסיבה למחלה בחוסר איזון של יסודות האוויר והאש, היוצאים משליטה וגורמים לקריסת המערכת החיסונית.

הסיבות למחלה יכולות להגיע מסטרס קיצוני שהביא למערכת חיסון חלשה, או מתזונה לא נכונה ואורח חיים לא בריא, ולכן ניתן לטפל בה באמצעות תזונה נכונה ואיזון גוף נפש.

אז איך מטפלים? במהלך המחלה רצוי לאכול תזונה קלה לעיכול, מכיוון שהמחלה משפיעה על הכבד והטחול, רצוי שהעיכול לא יגזול אנרגיה נוספת מהגוף, עושים זאת על ידי תזונה מבושלת בלבד, במנות קטנות כל שעתיים או שלוש בכדי לא להכביד על מערכת העיכול, ומומלץ שהיא תשלב הרבה נוזלים ומרקים והימנעות מוחלטת מירקות כמו תפוחי אדמה, פלפלים, עגבניות וחצילים, שהם הירקות הסולניים. וכמובן, ללא כל מזון מעובד או תעשייתי.

מה עוד מומלץ להוסיף? צמחי מרפא כמו ג'ינג'ר, שמחזק את מערכת העיכול, שורש ליקריץ שמחזק את המערכת החיסונית, פרוביוטיקה שחיונית למערכת העיכול, באקופה מאניירה – שמחזק את התודעה ואת מערכת העצבים ואכילת גהי – חמאה מזוקקת הנחשבת למזון על, שמזין ומרגיע את התודעה, מחזק את מערכת העיכול ומאזן את המערכת החיסונית.

איורוודה
ליטל סימון, מטפלת מוסמכת באיורוודה, ומנהלת בית הספר פראנהוודה. בימים אלה נפתח מסלול הלימודים הרב מערכתי. לפרטים לחצו כאן

באופן כללי ובסיסי, אחד הדברים הכי משמעותיים בהתמודדות עם המחלה הוא הקשר בין הגוף לנפש. לפי הרפואה ההודית חשוב שנדע להתבונן בעצמנו ולזהות מה אנחנו צריכים לשנות באורח החיים שלנו, לבחון האם יש הקשרים רגשיים איתם קשה לנו להתמודד בתקופה הזו ובזאת שקדמה לה, ולא רק שינוי תזונתי בלבד.

עלינו לבחון האם יש עצבנות יומיומית וכעסים לא פתורים, שמתבטאים במחלה בעומס על הכבד. לכן חשוב לכלול מנוחה נכונה, מדיטציות ויוגה בכדי לסייע לכם להגיע לאורח חיים מאוזן ובריא. זאת כדי להתגבר על המחלה באופן מהיר יותר.

ניתן ורצוי להיעזר בתקופת המחלה בטיפולי עיסוי, התורמים גם לכאבי השרירים ולסימפטומים נוספים הנובעים מהמחלה, עיסוי כזה מאפשר לגוף לשחרר את הלחץ ולהקל על כאבי השרירים והחולשה המגיעים עם המחלה. כמובן שמדובר בעיסוי עדין ועוטף, ולא בכזה שיכביד על השרירים. ובכל מקרה, תהיו בקשר גם עם רופא המשפחה כדי לוודא שאתם עדיין באיזון הנכון.

———————

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות