איכות חיים

לא סתם נעים בגב: עיסוי הכרחי וחשוב לגוף ולנפש

בעבור רובנו, עיסוי הוא סוג של פינוק המתפרש כחוויה רומנטית ואינטימית. אך כל מי שחווה עיסוי מקצועי יודע כי לעיסוי שכזה יתרונות רבים ונפלאים, ומומלץ להרבות בו

כל מי שאוהב עיסוי יודע כי בכוחו של מסאז׳ מקצועי וטוב לגרום לנו להרגיש כמו אנשים חדשים, ולשפר את מצב הרוח שלנו ואת מצבנו הפיזי. אך לא די בכך – בכוחו של עיסוי גם להוריד את לחץ הדם, לשפר את היציבות אצל אנשים מבוגרים, להפחית משמעותית פחדים וחרדות ואף לשפר את המערכת החיסונים שלנו.

מנקה פסולת ורעלים בגוף

בשל תנועותיו החזרתיות והקצובות, עיסוי מייעל את תהליך הרחבת כלי הדם, מעודד ומסייע בזרימתו ועוזר בזרימת נוזלי הלימפה.

 

זמן של שחרור ורגיעה

בנוסף לעובדה שהעיסוי נעים ומפנק, בכוחו לשחרר את שרירי הגוף, את הרצועות ואת הגידים.

 

הקלה על תסמונת קדם וסתית

עיסוי יכול להקל מאוד על תופעות קדם וסתיות דוגמת נפיחות, כאבים ואף שיפור מצב הרוח הנוטה לעיתים להיות דרוך והפכפך.

 

סיוע בהקלה על כאבים

עיסוי מטפל במסירות וביעילות בשלל סוגים של כאבים, החל מכאבי גב כרוניים, כאבי לידה, כאבי ראש ומיגרנות, הפחתת גירודים וכאבים כתוצאה מכווית ועד להפחתה של כאב הנובע מדלקת פרקים שגרונית.

 

תורם לתחושת ריכוז וערנות

עיסוי משפר מאוד את רמת הערנות שלנו ואת היכולת להישאר מרוכזים לאורך זמן. מחקר שנעשה בשנות בתשעים גילה כי אנשים אשר נהנו מעיסוי בטרם מבחן, הצליחו לענות נכון על שאלות רבות יותר מאלה שלא.

 

שיפור וחיזוק המערכת החיסונית

מחקר שבוצע בארצות הברית גילה כי בכוחו של עיסוי להגדיל את מספר התאים הלבנים בגוף.

 

תורם ומשפר את איכות השינה

עיסוי מפחית את רמת הקורטיזול, מעלה את רמת הסרוטונין ומגביר את פעילות גלי הדלתא אשר תורמים ומקדמים שינה טובה, נעימה ועמוקה.

 

מטפל ומפחית חרדות

בעת קבלת עיסוי, פוחתת כמות הורמון הלחץ – קורטיזול בכ- 50%, וכתוצאה מכך פוחת לחץ הדם ומצב הרוח משתפר וזאת בשל עלייה ברמת הדופאמין בגוף. מומלץ שלא לאכול מאכלים כבדים בטרם העיסוי, לא לקום ממיטת העיסוי בצורה מהירה וחדה אלא לאט ובנחת, לשתות כמות גדולה של מים, ולדווח למעסה אם מתעוררת כל תחושת אי נוחות במהלך העיסוי.

אז… עשה לעצמכם טובה גדולה והפכו את קבלת העיסוי למנהג קבוע, לפחות פעם בשבוע – לא רק בשביל הפינוק כאמור, אלא כדי לשמור על בריאות הגוף והנפש חזקה ותקינה.

——-

רפאל רוזנסקי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות