איכות חיים

לעשות בוטוקס נכון: ממה להיזהר, למה לשים לב

אחת לכמה זמן מתפרסמות ידיעות על מתחזים לרופאים שהזריקו למטופלים חומרי מילוי שונים ומשונים. מה חשוב לדעת לפני שנותנים למזרק להתקרב לפנים שלכם

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום כנגד מנחם יצחק סבאג, שהפעיל במשך שנים קליניקה בבית הרופאים בתל אביב תוך שהוא מתחזה לרופא, והזריק מוצרים אשר טיבם לא ידוע, אותם ייבא לישראל ללא כל אישור, וכשהוא נעדר כל הכשרה מקצועית בתחום שירותי הבריאות או הקוסמטיקה.

הפרקליטות הדגישה בכתבה האישום כי הזרקה של חומצה היאלרונית ללא הכשרה והסמכה וללא אישור לעשות שימוש בחומרים, עלולה לגרום לנזקים רבים, בין היתר לדלקת, פגיעה עצבית ולזיהום. כמו כן, ייתכנו תופעות לוואי מקומיות כמו בצקות, קרע של כלי הדם ובמקרים מסוימים גם לנמק.

הדרמטולוגית הבכירה ד"ר מוניקה אלמן, בעלת רשת מרפאות עור ואסתטיקה ארצית, מספרת: "לפני מספר שנים הזריקו במספרה בוטוקס לא תקין וסיליקון תעשייתי, אשר גרם לנזקים בלתי הפיכים בעור הפנים. הזרקה חייבת להיעשות על ידי רופאים בלבד, לא אחיות ולא קוסמטיקאיות. חובה לקבל הדרכה על המבנה האנטומי של הפנים, על חלוקת הפנים לאזורים לפי מימיקה, על אובדן נפח, שינוי של שרירי הפנים, עצמות הפנים, אובדן שומן תת עורי וריפיון של העור".

מה חשוב לדעת כלקוחות?

"הזרקה חייבת להיות בידיים מיומנות תוך הקפדה על כללים ברורים, מה מזריקים, איפה מזריקים, איזה חומר, באיזו רמת סמיכות וכמות החומר לרקמה. הזרקה של חומרי מילוי לא מאושרים תיצור גושים במיידי וגם אחרי שנים רבות לאחר ההזרקה הופעה של גושים הנעים בפנים יוצרים אבצסים ללא יכולת להוציא אותם. וגם הנזק הנפשי עצום".

מה צריך לדעת על חומרי המילוי?

"חומרי המילוי בשלוש העשורים האחרונים הפכו לצורך של אנטי אייג'ינג ומושג ליופי, אבל חשוב לזכור שזו פרוצדורה רפואית ואין להקל ראש גם אם רב החומרים נספגים עם הזמן. לגבי בוטוקס חובה שיהיה מאושר ומדולל לפי הוראות ברורות של משרד הבריאות שלנו ושל ה- FDA. בוטוקס מרפה שריר ואסור לגרום להרפיית יתר של השריר, זה יכול לגרום נזק. חובה לידע את הציבור וכדאי שלמרות פרסומים מפתים במדיה וברשתות יש לבדוק את הרופא, המרפאה, ולא ללכת כי הייתה מודעה זולה. זו יכולה להיות להיות טעות ללא אפשרות לעזור".

איך לקוחות יכולים לדעת שהחומרים אותם מזריקים הם חומרים מאושרים?

"לקוח צריך לראות את פתיחת המזרק מול העיניים. לכל מזרק יש ברקוד עם שם, מספר אצווה, מאיפה הגיע ותוקף. לפני ההזרקה מסבירים לפציינט איזה חומר, מה הסמיכות הנדרשת, עושים תיאום ציפיות ומסבירים על תופעות לוואי אפשריות".

———-

ד"ר אלדד הורוביץ

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות