איכות חיים

7 סיבות מדוע חתול אחד ליום – ואימרו לרופא שלום

לרגל יום החתול הבינלאומי, קבלו את כל הסיבות הבריאותיות לאימוץ חיית המחמד הנפלאה הזו, שתשפר את איכות חייכם ואת הבריאות שלכם

אין דרך לכתב על חתולים בלי לטבוע בקלישאות. על הקסם שבמסתוריות, האינדיווידואליות המרוחקת, השילוב הייחודי בין טורף קטלני וכדור פרווה מגרגר – לא סתם המצרים סגדו להם והכנסייה פחדה מהם. קרוב משפחתו הצמרירי של מלך החיות נמצא לצדנו כבר אלפי שנים, ולא עושה סימנים של לסור למרותנו.

אבל אל תתנו לזה להרתיע אתכם; פרט להנאה הפשוטה והמיידית שבללטף אותם, חתולים הוכחו כתורמים לבריאות הגופנית והנפשית של משרתיהם (ככה זה – Dogs have owners, cats have staff). לרגל יום החתול הבין לאומי, החל ממש היום, הנה כמה סיבות למה כדאי לכם לצרף לחייכם פנתר קטן.

 

1.

חתולים מפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי דם. מחקר של המרכז לחקר השבץ באוניברסיטת מינסוטה הראה כי טיפול בחתול מפחית חרדה ומוריד את לחץ הדם, מה שמקטין את הסיכון למחלות כלי דם ואירועים מוחיים בעד 30%.

 

2.

הגרגורים שלהם מרפאים מפרקים. מלבד הנחת שאפשר לשאוב מהידיעה שהחתול שלך רגוע ומסופק, כפי שגרגוריו מבטאים, מתברר שהם עוזרים בשיקום פציעות ומחלות מפרקים. מחקרים שבדקו מדוע חתולים מגרגרים גם כשהם פצועים הראו כי לתדירות הרטט שמייצר את הגרגור יש השפעה מחזקת על עצמות ורקמות פצועות. אמנם לעתים הם עושים זאת עבור עצמם, אבל זה יכול לסייע גם לכם. Purr therapy זה דבר אמיתי.

 

3.

השינה שלכם תשתפר. אף שלא הוכח הקשר הסיבתי בין הדברים, מחקרים מראים כי שינה עם חיית מחמד משפרת את השינה. מחקר של מעבדת השינה של מאיו קליניק בארצות הברית הראה כי אנשים שישנו עם חיית המחמד שלהם ישנו טוב יותר, ככל הנראה כי חשו בטוחים יותר. ובבריטניה, מחקר הראה כי אנשים רבים – בעיקר נשים = ישנים טוב יותר עם חתול מאשר עם בן/בת זוג.

 

4.

חתולים מפחיתים לחץ וחרדה. מתברר שמספיק להיות בסביבת חתול, לא כל שכן בקרבתו, כדי שהמוח יתחיל לשחרר חומרי הרגעה טבעיים. בנוסף, העובדה כי חתולים קלים יחסית לטיפול הופכת את חברתם להנאה ולא לנטל; לא צריך לעבוד בזה, ומספיק ללטף אותם מעת לעת כדי להנות מהיתרונות של חברתם.

 

5.

הילדים שלכם יסבלו פחות מאלרגיות. מחקר של מוסדות הבריאות הלאומיים בארצות הברית גילה שפעוטות עד גיל שנה שנחשפו לחתולים פיתחו פחות אלרגיות, ולא רק לחתולים. לפי המחקר, תינוקות שנהנו מחשיפה גבוהה לחתולים סבלו פחות מאלרגיה לקרדית האבק וסוגים שונים של עשב.

 

6.

אפילו צפייה בחתולים מספיקה לגרימת הרגשה טובה. מחקר של אוניברסיטת אינדיאנה העלה כי צפייה בסרטוני חתולים – הדבר שבשבילו המציאו את האינטרנט- הפחיתה רגשות שליליים ושיפרה את האנרגיה ומצב הרוח. אפשר לשער כי צפייה בחתוליים בלייב מעצימה את האפקט.

 

7.

חתולים מפיגים בדידות. בין אם אתם חיים לבד מסיבות כאלה או אחרות ובין אם בודד לכם גם בתוך תא משפחתי הומה אדם, חתולים יהיו בני הברית שלכם גם בלי להתרפס. חתול יודע בחושים של צייד מיומן מתי אתם זקוקים לו, והוא יקשיב לכל אשר על ליבכם בלי לשפוט ובלי לזלזל.

אם החלטתם להוסיף לחייכם בן לוויה פליני, זכרו כי מדובר בהתחייבות לכל החיים (שלו), אבל היא כל כך משתלמת. מערכת בריאותי ממליצה לאמץ חתול מעמותה, בית מחסה או אפילו מישהו מחצר הבניין שהתחבב עליכם במיוחד, ומפצירה בכם לא לתרום לתעשיית הסחר בגזעים נדירים שכל כולה התעללות ותאוות בצע.

——————–

אריאלה שמילוביץ

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות