אוכל

להתפנק בלי להתחרט: לא חייבים ביסלי ובמבה

מי לא אוהב לנשנש? מול הטלוויזיה, סתם כשמשעמם בפה… מומחי תזונה נוהגים להזהיר מפני נשנוש בלתי מבוקר, כי גם בנשנוש הקלוריות נספרות. אבל אפשר גם לנשנש בריא

לנשנש בין ארוחות זה כיף, ואל תאמינו לאף אחד שיגיד לכם אחרת, אך במקום לקנות חטיפים משמינים ומעובדים, מפוצצים במלח וסוכר שמזיקים לגוף, אפשר להכין חטיפים בריאים וסופר טעימים בבית. הם טריים, דלים בקלוריות וממש ממש טעימים. לפניכם רשימה של חטיפים שתוכלו לנשנש בין ארוחות, בלי חשבון.

טחינה וסילאן – יאמי!

ערבבבו 3 כפות מפנקות של טחינה עם סילאן, ומרחו על פרוסת לחם או פריכית. מדובר באחד מהממרחים הכי טעימים שאכלתם בחייכם, תנסו.

קליל וכל כך טעים – ירקות התנור

קישואים, בצלים, בטטה, דלעת ערמונים, גזר וחתיכות של פרחי כרובית, קצת שמן זית, פפריקה, פלפל שחור וכורכום, 200 מעלות למשך 45 דקות בתנור, ויש לכם נשנוש מארץ הנשנושים. הוא בריא, מזין ובעיקר טעים להפליא.

 

אדממה מול הטלוויזיה – יש טוב מזה?

טוב, מדובר ללא ספק באחד הנשנושים הכי טעימים שיש. הוא קל להכנה, כיף לשלוף את הסויה מהתרמיל והכי חשוב, אפשר לנשנש ממנו עד בלי די.

 

סלט עגבניות קטנות ומתוקות

עגבניות שרי מתוקות טעימות, ממש כמו סוכריות, ומה יותר כיף מלהתפנק בקערה של עגבניות חתוכות עם בזיליקום טרי, ומעט מלח ושמן זית. וגם אם תענו "שוקולד"… תתפלאו לגלות שהעבניות לוקחות ובגדול – תנסו, לא תצטערו.

 

ירקות טריים עם נגיעות זעתר

אחד הפינוקים הכי פשוטים וקלים להכנה – גשו למקרר ושלפו ממני ירקות מכל הסוגים ובכל מיני צבעים, שטפו היטב ותתחילו לחתוך. תגוונו בחיתוך, חתכו חלק עבה ועסיסי, חלק דק וקראנצי, וזיכרו שאנחנו אוכלים קודם כל עם העינייים. אל תתעצלו, הכינו לעצמכם צלחת ירקות ססגונית וצבעונית, בזקו על הירקות מעט שמן זית וזעתר טרי וטעים, הוסיפו מעט מלח, לימון ופלפל ונשנשו לשובע.

 

פופקורן – חמים ומנחם

כשחושבים על פופקורן, מיד עולה לראש תמונה של ילדות, צפייה בסרטים רומנטיים אל תוך הלילה וכרבולית נעימה ורכה. כמה כיף שאפשר לחוות את התחושה הזו בכל גיל ובקלות. כל שעליכם לעשות הוא רק להצטייד בחבילת גרעיני תירס, מעט חמאה וקצת מלח, וגם בסרט ישן וטוב.

 

כרובית צרובה וטעימה טעימה

כרובית בתנור היא לא פחות ממאכל אלוהי, אבל צריך לדעת איך לאפות אותה על מנת שהיא תצא פריכה, מתקתקה וטעימה: יש פרק את הכרובית לפרחים ולהכניסה לתנור אשר חומם מראש לחום של 220 מעלות ולמשך 45 דק. אל תכסו את המגש ואל תפתחו את התנור באמצע… אתם תודו לנו על כך 🙂

לסיכום, נשנושים לא חייבים להיות משמינים ולהרגיש כחטא בין הארוחות, ואין כל סיבה לסלק אותם משגרת היום, רק חשוב לדעת מה כדאי לנשנש ואיך לאכול בצורה הבריאה והמפנקת ביותר. נשנוש טעים לכולם.

——————-

עומר והב

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות