אוכל

לא חייבים דיאטנית: 6 טיפים מצויינים לתזונה מעולה

מה לא ניסינו בדיאטות? דיאטת חלבונים ודיאטת פחמימות, הימנעות מסוכרים או דילול הארוחות… כאשר הדבר נוגע לתזונה, איך נדע מה כדאי? קראו וגלו

כולנו, מתישהו, התנסינו בדיאטה כזו או אחרת. קיימות כל כך הרבה המלצות תזונה ועצות טובות, עד כי לא פעם קשה עד בלתי אפשרי לדעת למה להאמין ומה מומלץ לעשות. לפניכם מספר עצות קלות ומועילות, קווים מנחים לשמירה על תזונה טובה ובריאה.

כשאוכלים -רק אוכלים!

התייחסו לארוחה שלכם כאל טקס קטן וחשוב, אל תדברו בטלפון במהלך האוכל ואל תשלחו הודעות והכי חשוב אל תאכלו כאילו מישהו רודף אחריכם. הקפידו ללעוס היטב את המזון ולאכול לאט וברוגע. מותר לכם לקחת כמה דקות של הפסקה ולהתנתק מהסביבה לטובת ארוחה שקטה ונעימה. בנוסף, אכילה איטית תשפר את תפקודה של מערכת העיכול ותתרום בהפחתת תחושת נפיחות וגזים.

 

ארוחת הבוקר היא ממש לא הארוחה החשובה ביום

מומלץ מאוד לאכול רק כשרעבים ולא כי אמרו לנו ״עכשיו תאכלו״, היו קשובים לגוף שלכם ולאותות שהוא משדר אליכם, הגוף ידע לומר לכם בדיוק מתי הוא זקוק למזון ולכמה. הקפידו לאכול כשאתם מתחילם לחוש בתחושת הרעב ולא כשאתם כבר מורעבים.

 

תאכלו שפע של פירות

נכון, פירות מכילים סוכר, אך הם בעלי ערך בריאותי כה משמעותי שממש פשע להימנע מהם. פירות, בדומה לירקות, עשירים בסיבים תזונתיים, מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון החיוניים מאוד לגופנו.

 

לא צריך כל כך הרבה מלח!

התרגלתם לאכול הכל עם מלח, והרבה. לרוב אנו מוסיפים אותו ברוחב לב עוד מבלי שבכלל טעמנו את המזון. נסו להמעיט ככל הניתן בצריכת המלח ואף להימנע ממנו, בהתחלה זה קצת מוזר אך עד מהרה בלוטות הטעם יתרגלו למצב החדש ויהנו ממנו, ואתם תזכו בהרגל חשוב ובריא.

 

גם על הסוכר אפשר לוותר, פשוט תנסו !

אנחנו יודעים שזה נשמע מפחיד ובלתי אפשרי, אבל ממש כמו עם המלח, גם לחיים בלי סוכר אפשר להתרגל. התחילו בצעדים קטנים וצמצמו באופן הדרגתי את כמות הסוכר בקפה למשל, גם כאן בלוטות הטעם יתרגלו אט אט למצב החדש עד כי חסרונו של הסוכר כלל לא יורגש. הימנעות מסוכר תקטין את הסיכוי לחלות בסרטן, סוכרת ועוד רשימה ארוכה של בעיות ומחלות מיותרות.

 

אל תטגנו- תאפו

אמצו לעצמכם מנהג קבוע וותרו על טיגון האוכל, את הטיגון ניתן להחליף בקלות באפייה. אולי תופתעו לגלות, אבל הדבר אינו פוגם באיכות ובטעם המזון ולפעמים אף מוסיף לו, פשוט תנסו !

—————-

ד"ר מרלין אדית דניאל

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות