אוכל

5 תוספי התזונה שאתם חייבים לקחת אם אתם יושבים כל היום

אלו תוספי התזונה שכדאי לכם קחת אם מרבית היום שלכם עובר בישיבה ללא תנועה, בין אם בעבודה מול המסך או שאתם סתם נוטים לשרוץ על הספה

אורח חיים הכולל ישיבה של שעות ארוכות נפוץ מאוד בחברה המודרנית, בה לרבים מאיתנו יש עבודה של 9 שעות מול המסך במשרד. למרבה הצער, אורח חיים כזה, שאינו כרוך בתנועה, יכול להביא לשלל השפעות בריאותיות שליליות. בין היתר עלייה במשקל, כאבי גב, כאבי צוואר וכתפיים, דיכאון, עליה בסיכון לפתח סוכרת ועוד. ישנם מחקרים לפיהם אורח החיים היושבני (כך קוראים לזה, אכן) מקצר את תוחלת החיים ב-5 שנים.

אם גם אתם מוצאים את עצמכם יושבים כל היום, הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות כדי להיות בריאים יותר הוא לקום מהכסא ולעשות קצת פעילות גופנית, אפילו הליכה מהירה של עשר דקות, במשרד או בדרך למשרד, יכולה להביא לשיפור משמעותי בזרימת הדם שלכם, ברמת האנרגיה וכמובן, לשפר את מצב הרוח שלכם.

יחד עם הזזת הגוף זרימת הדם נעשית טובה יותר. ובכל זאת, יש כמה תוספי תזונה שאנשים שעובדים רוב היום בישיבה יכולים לשקול לקחת, יחד עם תזונה נכונה כמובן.

 

1. כורכום

תבלין הקסם הזה, שמגיע גם בקפסולות, יכול לסייע רבות על כאבי מפרקים שונים, אנשים רבים שנוטלים תוסף זה דיווחו כי התוסף מסייע להם בהפחתת כאבי צוואר, כתפיים ומפרקים בזכות יכולת הכורכום להפחית דלקות ויחד איתם את הכאב.

 

2. אומגה 3

ידוע שישיבה מרובה וחוסר תנועה יכולים להשפיע על מצב הרוח ולהביא למצב רוח ירוד, דיכאון וחרדה. לאומגה 3 יש תכונות שהוכחו כמשפרות תסמיני דיכאון אצל הסובלים ממנו. מכיוון שרובנו איננו מקבלים את כל האומגה שאנחנו צריכים מתזונה, מומלץ לקחת תוסף כזה כדי לסייע למצב הרוח וליכולת הריכוז שלכם, בין היתר.

 

3. לוטאין וזאקסנטין

אם אתם יושבים רוב היום, רוב הסיכויים שאתם גם בוהים במסך שעות על שעות, מה שיכול לגרום לבעיות ראייה ולפגיעה בבריאות העיניים שלכם. במחקרים שונים הוכח כי הקרוטנואידים לוטאין וזאקסנטין מגנים על העין מפני קרינה מזיקה, ובעצם מתנהגים כמו "משקפי שמש" שנותנים עוד הגנה לעיניים שלכם. התוסף מומלץ במיוחד אם אתם לא אוכלים יותר מדי פירות וירקות צבעוניים. רופאים טוענים שזה בהחלט יכול לסייע במניעת בעיות ראייה.

 

4. ויטמין C

זה בטח לא יפתיע אתכם לגלות שאם אתם יושבים יותר מדי שעות, מערכת החיסון שלכם לא ממש מתפקדת כמות שצריך, ויתכן שמערכת החיסון שלכם חלשה יותר. אז נכון שאנחנו עדיין ממליצים על תנועה, כלומר שתזיזו ממש את עצמכם לפעילות גופנית קלה, אבל נטילת תוסף ויטמין C יכולה לחזק את המערכת החיסונית ולאזן אותה.

 

5. ויטמין D

אנחנו מניחים שהעבודה שלכם בישיבה מתנהלת כל היום במשרד סגור, ולא יושבים בחוף ובשמש (לא לשכוח קרם הגנה). לכן סביר להניח שלא תקבלו מספיק ויטמין D לגוף שלכם, ולפיכך אנו ממליצים על תוסף ויטמין D באופן יומי, על פי המינון המומלץ במדינת ישראל. ויטמין D ידוע בין היתר, כתומך במערכת החיסון ומאזן את מצב הרוח.

——————-

ד"ר רונן מנדי

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות