בריאות

פטנט ישראלי חדש לקנאביס רפואי בבליעה

אושר הפטנט לטכנולוגיה פורצת דרך של חברת הקנאביס קנאשור לקנאביס בבליעה בסירופ, קפסולות ותרסיס לחלל הפה

חברת הקנאביס קנאשור רשמה פטנט לטכנולוגיה החדשה למתן קנאביס רפואי וקנבינואידים דרך הפה, שנועדה להנגיש את הקנאביס הרפואי. השיטה המקובלת בעולם לנטילת תרופות היא דרך הפה, אבל בתחום הקנאביס הרפואי, רבים נרתעים עד היום משימוש בצמח מכיוון שאינם רוצים לעשן או לשים שמן תחת הלשון.

קנאשור ניהלה במשך שנתיים הליך פיתוח של טכנולוגיה חדשנית למתן הקנבינואידים, שתאפשר שימוש דרך הפה ולקיחתו באמצעות קפסולה, סירופ או תרסיס לחלל הפה.

לאחר השלמת הפיתוח, הוגשה בקשה לרשות הפטנטים הישראלית במשרד המשפטים, וכעת התבשרה החברה כי הפטנט אושר, ויהיה בתוקף עד ליום 14 ביולי 2040. אישור הפטנט בישראל יאפשר לחברה להגיש בקשות להגנה על הטכנולוגיה החדשנית, ולקבל קדימות ברוב מדינות העולם.

מנכ"ל החברה רן עמיר: "האישור מאפשר יתרון תחרותי בשוק העולמי למוצרי קנאביס בבליעה. נכון להיום שוק הקנאביס הרפואי מבוסס על תפרחות לעישון ושמנים למתן תת לשוני. פיתוח צורות מתן נוספות ומוצרים למתן בליעה מהווים פריצת דרך משמעותית, שכן הם מאפשרים הנגשה של טיפולים מבוססי קנאביס לאוכלוסיות מטופלים חדשות, שאינן מעוניינות לצרוך את המוצרים הקיימים כיום בשוק. חדשנות טכנולוגית במוצרי קנאביס צפויה להיות מנוע צמיחה עתידי של שוק זה שכן היא צפויה להגדיל את מספר המטופלים ואת מספר הרופאים שיפנו לאפיק טיפול זה".

"המוצר שהחברה מפתחת מבוסס על טכנולוגיה המאפשרת מתן בבליעה של כמות מדודה ומדויקת של קנבינואידים, לרבות שילובם בריכוז גבוה ובפורמולציה הומוגנית. טכנולוגיה זו תאפשר ספיגה מיטבית דרך מערכת העיכול ללא צורך בעישון. החברה תפעל לבדיקת יעילות המוצר בהקלה על כאב בבני אדם, ולקבלת האישורים הרגולטוריים הדרושים לצורך הבדיקה".

לדברי עמיר, "צוות המו"פ בקנאשור ימשיך לפתח את המוצר במסלולים, שיאפשרו להביאו לשוק הישראלי והעולמי. אנו רואים בכך יעד אסטרטגי, והגשמה של חזון החברה מיום הקמתה".

"אישור הפטנט הוא בשורה משמעותית לשוק הקנאביס הרפואי. נוכל להטיב לצרכים רפואיים רחבים יותר, על ידי הנגשת אפשרויות טיפול, באמצעות מוצרים חדשניים ומותאמים לצרכים הרפואיים ושאינן קיימים היום", אמרה ד"ר הדיל עונאללה-סעד, סמנכ"ל המו"פ של קנאשור.

על פי הערכות, שוק כלל מוצרי הקנאביס הרפואי צפוי לצמוח ל 50 מיליארד דולר עד שנת 2025 ושוק המוצרים הפרמצבטיים צפוי לגדול לכ-5 מיליארד דולר עד שנת 2027.

——————–

רויטל שבי

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות