איכות חיים

צפי: טיפול איורוודי יכול לסייע בבעיות הורמונליות

מדוע אנו חוות בעיות במערכת ההורמונלית וכיצד האיורוודה יכולה לסייע לנו לטפל בהן? ליאת בר טוב שדה מראיינת את ליטל סימון באולפן

בעבר נתפסה הווסת כאירוע מרגש ומכונן בחייה של אישה. נשים היו חוגגות את הוסת הראשונה בטקסים של התבגרות. הווסת הועלתה על נס בהיותה סממן של פוריות. כיום המצב מאוד שונה, ואנחנו פחות מחוברות לגוף שלנו. אנחנו משתדלות להתעלם מן המחזור שלנו וזה בא לידי ביטוי בין השאר בפרסומות שמבטיחות לנו פתרונות שיגרמו לנו לשכוח שיש לנו וסת – מדובר בתפיסה תודעתית בעייתית מאוד. בנוסף, נשים כיום נוטלות מגיל צעיר גלולות למניעת הריון, שמבטלות את הביוץ ומשבשות את המערכת.

זו בעיה, כי כשאנחנו לא מחוברות לגוף שלנו, אנחנו עלולות להגיע למצב שבו אנחנו דוחות את המערכת הנשית ההורמונלית. כאשר אנחנו דוחות את המערכת ההורמונלית שלנו – היא בתורה דוחה אותנו.

אז מה ניתן לעשות במצבים של וסת קשה וכואבת, או וסת או שחלות פוליציסטיות? החיבור הרגשי במקרה ההורמונלי הוא מאוד קריטי, משום שאנחנו נוטות שלא לאפשר למערכת ההורמונלית לפעול בצורה תקינה. אפשר לטפל גם בעזרת צמחי מרפא, תזונה ואורח חיים נכון.

נשים רבות נתקלות בבעיות הורמונליות ולא מטפלות בהן, כאשר יש מקרים רבים שאפשר וכדאי לטפל בהן כבר בשלבים הראשונים. כשמדובר בנערות בנות 16, הבעיות לרוב נפתרות תוך חודש. הן בדרך כלל הולכות לגניקולוג, שרושם להן גלולות שמבטלות את המערכת ההורמונלית. מומלץ לגשת לטיפול כאשר מתחילות לצוץ בעיות ולא להתעלם מהן – מי שמתעלמת תצטרך להתמודד עם בעיות חמורות יותר בהמשך.

ומה לגבי תזונה? תזונה נכונה היא הכרחית, משום שהוסת היא הרקמה האחרונה שנוצרת ובשביל לייצר וסת טובה צריך תזונה טובה. חשוב לשים למה שאנחנו אוכלות ומה מזין אותנו כדי שנוכל לייצר וסת טובה. האיורוודה רואה חשיבות עליונה בתזונה, והתאמתה האישית לכל אחת בשילוב עם אורח החיים הנכון והקשבה לגוף.

ליטל סימון היא מטפלת בכירה ברפואה הודית והרבליסטית קלינית, ולאחרונה הקימה את Pranaveda בית הספר לאיורוודה. הלימודים הינם במתכונת שנתית ומשלבים יוגה, מיינדפולנס ואיורוודה.

———

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות