איכות חיים

כשאת בוכה את הכי בריאה

אולי תופתעו לגלות, אבל לבכי יש לא מעט יתרונות אשר מועילים הן לגוף והן לנפש. אספנו עבורכם 6 מהיתרונות הנהדרים שבבכי

כולנו בוכים, חלק עושים זאת בחשאיות ובשקט, בעוד שאחרים מתייפחים בקולי קולות ובעוצמה רבה: אנו בוכים כשאנו מתרגשים, בוכים כשכואב לנו ואפילו כאשר אנו מתמלאים בשמחה ובאושר, וכל זאת מבלי לדעת כמה טוב מביא איתו כל הבכי הזה 🙂

הבכי מגן ושומר על העיניים

העין שלנו היא איבר עדין ורגיש החשוף מידי יום לאבק, לכלוך ושלל רעלנים מסוגים שונים, כאשר חלקם נכנסים לתוך עינינו ויוצרים גירויים שעלולים לגרום נזק לעין ואף לראייה התקינה. הבכי מנקה את העין מהפסולת שהצטברה בתוכה. בנוסף הדמעות מכילות את האנזים ליזוזים (Lysozyme) אשר יודע להמיס ולסלק חיידקים מהעין ולמנוע זיהומים.

 

מצב הרוח משתפר אחרי בכי

בכי גורם לשחרור תחושת מועקה ולחץ, ובמחקרים נמצא כי שליש מהאנשים העידו שלאחר בכי הם חשו תחושה טובה ורגועה יותר. התחושבה נובעת בין היתר מהתגבות שהוליד הבכי – משמע, ההרגשה הטובה שמתעוררת לאחר בכי הנה תוצאה של התמיכה הרגשית ותחושת האהבה והביטחון שהוליד הבכי שלנו באחרים. בנוסף, בכי משחרר את גופנו מרעלים והורמונים הגורמים לרמות המתח להתעצם.

 

הבכי מנקה את האף

צינורות הדמעות מחוברות לחלקו הפנימי של האף, ולכן כאשר אנו פורצים בבכי, אנו בעצם מסלקים את החלקיקים והחיידקים אשר גורמים לגירוי באף שלנו, ממש בדומה לפעולת הניקיון של הדמעות העוזרות לגוף להיפטר מרעלנים בלתי רצויים.

 

הבכי מקל על כאבים

האם שמתם לב שאחרי בכי אתם מרגישים הקלה משמעותית בכאב שהרגשתם במלוא עוצמתו רק לפני רגע? ובכן יש לכך סיבה טובה, בכי משחרר בגופנו הורמון הקרוי אוקסיטוצין ואת התרכובת הכימית אנדורפין, ובכוחם של שני חומרים אלה לסייע ולהשכיח כאבים פיזיים ואף כאבים נפשיים. אנדורפין מרפה את הגוף ואילו אוקסיטוצין מעניק לו תחושה של שחרור, הקלה ונעימות.

 

הבכי מחזק את הקשרים האישיים

כאשר אנו בוכים ליד אדם אחר, יש לכך משמעויות רגשיות עמוקות אשר מעידות על תחושת אמון וקרבה. בכי מהווה הוכחה לכך שאנו חשים מספיק בטוחים בקרבתו של אדם אחר ומבקשים, גם אם לא באופן מודע, את תגובתו החומלת והאמפטית למצבנו, דבר אשר יעצים ויחזק את הקשר שלנו עימו.

 

הבכי מאפיין אנשים יצירתיים

אולי תופתעו לגלות כי אנשים אשר מרבים לבכות, מרגישים מגוון רחב מאוד של רגשות עזים, וככל שמרגישים יותר, כך גוברת ומתעצמת היצירתיות.

לסיכום, נכון שלפעמים בכי הוא תוצר של תסכול וכאב, אולם לכל בכי יתרונות נהדרים ותפקידים חשובים בהקלה, שחרור וחיזוק הנפש והגוף.

—-

ד'ר ענבל לוסטיג

 

 

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות