אוכל

7 טיפים לשמירה על שגרת אכילה מאוזנת בעולם המודרני

תרבות האוכל נמצאת בכל מקום סביבנו, ומעולם בתולדות האנושות לא היה המזון זמין, מפתה וטעים כל כך. איך אוכלים בריא בלי להפוך לנזירים שלא נהנים משום דבר טעים?

בעולם בו אוכל זמין לכולנו ובשפע, לא תמיד קל לשמור על אכילה מאוזנת, שתיטיב עם גופנו. אספנו עבורכם חמישה טיפים מעולים ופשוטים אשר יעזרו לכם לשמור על צורת אכילה מאוזנת ובריאה – כל זאת בכתבה הבאה.

לשמור על שגרת אכילה קבועה ומאוזנת זה לא דבר פשוט, ולעיתים אף מסובך למדי בעולם גדוש טעמים ופיתויים. מה עוד שאוכל מלווה ומקשט כמעט כל מאורע בחיינו. אך אם תקבלו החלטה ותאמצו את העצות הפשוטות הבאות, תהנו מאכילה מאוזנת ונכונה שתשפר פלאים את בריאותכם.

 

– דעו מה אתם מכניסים לפה והכירו את מרכיבי המזון

סגלו לעצמכם הרגל קטן, חשוב ובריא – קראו מהם מרכיבי המוצרים אותם אתם צורכים. כך תגלו כי לכל מאכל אהוב ישנן חלופות בריאות יותר, למדו כיצד ובמה להמיר מוצרים פחות בריאים בבריאים.

 

– הגדילו משמעותית את כמות הירקות

ירקות הם נוגדי חמצון מעולים, המלאים בסיבים תזונתיים, מינרליים וויטמנים החיוניים לגופנו. הגדילו את כמות הירקות שאתם צורכים ביום, והקפידו להוסיף לכל ארוחה שלל ירקות מכל המינים ובכל הצבעים. אכילת ירקות לאורך זמן תשפר את בריאותכם, תאיץ ירידה במשקל ותעניק תחושה של שובע.

 

– הקפידו להיות בתנועה ושמרו על כושר

זה לא סוד שפעילות גופנית על בסיס קבוע מחזקת את הגוף ואת הנפש. אולם בימות הקיץ החמים רובנו מעדיפים, ובצדק, לוותר על יציאה מהבית לטובת אימון ספורטיבי. מומלץ למצוא חלופות, ולא לוותר על שגרת האימונים החשובה. עלייה וירידה במדרגות במשך 30 דקות, למשל, תשרוף כ-300 קלוריות, תחטב את הגוף ותחזק את שרירי הליבה.

 

– אל תוותרו על שינה טובה

שינה חיונית לתפקוד יעיל ולבריאות הנפש והגוף. אל תמעיטו בערכה והקפידו לישון שנת לילה רצופה וטובה. בנוסף, עייפות עלולה להתפרש במוחנו כתחושה של רעב, ולגרום לזלילת יתר.

 

– תאכלו רק כשאתם רעבים

האם אתם באמת רעבים או שמא רק משועעמים? נסו להיות קשובים לגוף ולזהות מהי התחושה האמיתית אותו אתם חווים, הקפידו לאכול רק כאשר אתם חשים בתחושת רעב ממשית.

 

– אכלו בזמנים קבועים

שגרה עושה סדר בכל תחום בחיים, וכך הדבר גם בנוגע לאוכל. הרגילו את גופכם לאכילה בזמנים קבועים תוך שמירה על צריכת מאכלים מזינים ובריאים.

 

– הקפידו לשתות הרבה מים

מעבר לחשיבות האדירה והידועה שבשתיית מים, שתייה גם תורמת רבות לתחושת מלאות ושובע, לכן הקפידו לשתות לפחות שתי כוסות מים בטרם כל ארוחה.

—-

עומר והב

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות