איכות חיים

הפסיקו לעשן מייד, הנה כל השיטות כיצד

לכבוד יום סרטן הריאות הבינלאומי שחל היום: כל השיטות שיעזרו לכם להפסיק לעשן. למה? כי זה מזיק, כי זה מסריח וכי זה הסרטן ממנו מתים הכי הרבה אנשים מדי שנה

היום מצויין ברחבי העולם יום סרטן הריאות הבינלאומי. סרטן ריאות נגרם כאשר תאי הריאות משתנים או עוברים מוטציה. הסיכון לפתח סרטן ריאות גדל ככל שנחשפים ליותר גורמים מסכנים, כמו עישון וחשיפה באופן קבוע לגז ראדון.

ברחבי העולם, סרטן הריאות מהווה כ-13% מכל סוגי הסרטן. יותר מ-1.1 מיליון מקרים של סרטן הריאות מאובחנים מדי שנה בעולם, ובשל העובדה שלרוב הוא מתגלה בשלב מאוחר, יותר ממיליון מקרי מוות נגרמים על ידו מדי שנה – סרטן הריאות הוא הגורם העיקר למוות מסרטן, הן אצל גברים והן אצל נשים.

לאור המציאות העגומה החלטנו להביא בפניכם את השיטות שאולי שכחתם שקיימות בכדי להפסיק לעשן.

 

סדנאות דרך קופות החולים

קופות החולים השונות מציעות סדנאות קבוצתיות להפסקת עישון, לעתים בשילוב תרופתי כמו תרופת זייבן. זייבן (Bupropion Hydrochloride, Zyban) היא תרופה ללא ניקוטין, שמסייעת להפסיק לעשן. התרופה מסייעת להתגבר על ההשתוקקות ועל הצורך העז לעשן, ומפחיתה תסמיני גמילה כמו עצבנות, כעס, חרדה, קשיי ריכוז, חוסר מנוחה ודיכאון. נטילתה מלווה בדרך כלל בטיפול תמיכה קבוצתית או סדנה להפסקת עישון, אבל אם אתם מעוניינים להפסיק לעשן ללא סדנא, גם רופא המשפחה ישמח לסייע לכם ולרשום מרשם עבורה.

 

שיטת אלן קאר

אלן קאר, שהיה בעברו מעשן כבד, כתב את "שיטת הדרך הקלה", אחד הספרים המצליחים בעולם לגמילה מעישון, והפך לשם דבר בינלאומי בגמילה מסיגריות. הוא פיתח שיטה ייחודית שבזכותה הצליח לאחר שנים רבות להיגמל מעישון, ושיטתו סייעה לאנשים רבים ברחבי העולם להיגמל מעישון באמצעות סדנא וספר בה הוא מציג את שיטתו.

לטענת חובבי השיטה, אחרי קריאת הספר כבר לא רוצים לעשן ומצליחים לשמור על הישגים לאורך זמן. השיטה לא מלמדת להפסיק לעשן בשל נזקי העישון, אלא מתמודדת מול ההתמכרות הפסיכולוגית, וכאמור, לטענת חובבי השיטה – זה עובד. קאר עצמו הפסיק לעשן ב-1983, אולם נפטר ב-2006 מסרטן ריאות בעצמו.

 

דיקור סיני

לא יודעים מה סוד הקסם, אבל אנו מכירים לפחות כמה אנשים שנשבעו שאחרי טיפול אחד שמיועד להפסקת עישון, ותמורת מחיר צנוע של כמה מאות שקלים בלבד, הצליחו להיגמל מסיגריות. ואנחנו מדברים על אנשים שעישנו מעל 20 שנה.

כנראה שבדיקור הסיני יודעים על איזה נקודות ללחוץ, יותר נכון לדקור, ולכן ההצלחה מרשימה. יש הממליצים על סדרת טיפולים בשביל לחזק את הגוף בעת תסמיני גמילה, אם יופיעו, ובכדי לאזן את הגוף מבחינה נפשית וגופנית.

 

שיטת אברהמסון

השיטה הומצאה על ידי אהוד אברהמסון, ונועדה לגמול אנשים מעישון, סוכר, גלוטן והתמכרויות ולעבור לאורח חיים בריא. השיטה משלבת ייעוץ, רפלקסולוגיה, ביו אנרגיה, שיאצו ודיקור סיני. אנחנו לא יודעים כיצד זה עובד, ואנשים שעברו את הטיפול – וגם הצליחו להיגמל! – מודים שזה נראה כמו סוג של וודו, שכלל החזקה של קריסטלים, עצימת עיניים בחדר שקט וחשוך ועוד דברים לא מובנים על ידי התפיסה המודרנית.

בשורה התחתונה, בכל מקרה, מסתבר שהשילוב של כוח רצון ומעטפת מטפלים אלטרנטיביים כנראה הצליחה לסייע למאות אלפי אנשים להגיד שלום ולא להתראות לסיגריות שלהם. המכון דואג לשמור על קשר עם המטופלים ולתת טיפולי חיזוק והשלמה אם חלה התרופפות.

—-

רונן רוזנבלט ניר

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות