איכות חיים

אתם לא חולים: 5 הסימנים שאתם מאוהבים

אח, התחושה המופלאה הזו, כשהבטן מתהפכת והגוף מתמלא התרגשות גדולה שמדירה שינה מעיננו – התאהבות היא תופעה מרתקת וכיפית. מה בדיוק קורה בגוף כשמתאהבים?

התאהבות היא ממש לא מחלה, אך לעיתים תסמיניה בהחלט מעידים על מצב גופני שונה מהנורמה. מה עובר עלינו פיזית ונפשית כשאנו מתאהבים?

חוסר תיאבון ובחילות

חוסר תיאבון ותחושה של בחילה עשויה להעיד שאתם מאוהבים, ובגדול. הורמון הקורטיזול, אשר גורם להתכווצות של כלי דם בבטן התעורר, והוא גורם לתחושות אלה. וכך אתם פשוט שוכחים לאכול, או שהבטן מתהפכת עד כדי בחילה. אך אל דאגה, המצב זמני בהחלט.

 

שיכורים מאהבה

שיכורים ולא מיין. התרוממות הרוח והנפש הפוקדת אותנו בעת התאהבות היא עניין טבעי, אנושי – והורמונלי. ההורמון הקרוי "הורמון האהבה", אוקסיטוצין, מתעורר בעת ההתאהבות ופועל עלינו בדומה להשפעתו של האלכוהול וגורם למעין תחושה של שכרות, ריחוף וחוסר איפוק. בתקופת ההתאהבות תחושו כל יכולים, חזקים ומאוד נחושים – ומאוד בעניין של להתחבק ולהתלטף עם האדם שהעיר בכם את ההורמון.

 

לא יכולים להירדם

כשאתם מאוהבים, אתם מסתובבים לכם בעולם בתחושת ריחוף ואופוריה, כשהמציאות האפרפרה נראית פתאום הולמת את תפקידה כרקע לרגשותיכם הסוערים. במצב רוח שכזה, שינה נראית כעניין שהוא בהחלט אובר רייטד. אז קשה לנו להירדם, גם אם הלכנו לישון לבד ולא עם אהובינו. לא להיבהל, זו תופעה שכיחה למידי אשר חולפת כעבור מספר שבועות 🙂

 

״לא יכול להוריד ממך את העיניים..״

תכירו, דופמין. הורמון שהוא גם מוליך עצבי. ואחראי בין היתר על העובדה שמשך דקות ארוכות, שלא לומר שעות… אתם בוהים מהופנטים בתמונת אהוביכם. דופמין מעורר מערכות שונות במוח – ואת הרצון לחזור על פעולה והתנהגות אשר גורמות לנו לתחושת סיפוק ועונג. כמו, למשל, לבהות שעות בתמונת האהובים עלינו ולפנטז כמה כיף יהיה לנו ביחד.

 

אישונים בצורת לב

טוב, האישונים שלכם לא באמת ישנו צורה כמו בסרטים המצוירים, אבל הם בהחלט גדלים ומתרחבים משמעותית כשהלב והנשמה שלכם עסוקים בכמה אתם נמשכים ומתרגשים מאדם אחר. למה זה קורה? בשל התעוררותה של מערכת העצבים שלכם מכל מצב הטראנס המתלהב שאתם נתונים בו.

ולסיכום, בפעם הבאה שאתם סובלים מתחושה של בחילה, או מתקשים להירדם בלילה, לפני שצרותו לרופא, שווא לבדוק: אולי אתם בכלל לא חולים אלא רק מאוהבים? נכון שאומרים שאהבה זה כואב, אבל זה תמיד עדיף, לא?

———–

ד"ר אלדד הורוביץ

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות