אוכל

7 המאכלים שאת חייבת לאכול בקיץ

מעלי רוקט ועד אבוקדו – גם בקיץ, חשוב שנשים ידעו מה מומלץ עבור הצרכים הייחודיים שלהן. טעים, בריא ונחוץ

אנחנו בעד שוויון והכל ובטח בכל הנוגע לתזונה רצוי שכולנו נקפיד על תזונה נכונה ובריאה. אבל בכל זאת, יש דברים שנשים צריכות יותר בהתאם לצרכיהן הייחודיים כמו חומצה פולית, ויטמין C, ברזל, אבץ ועוד. זאת בדיוק הסיבה שיש מזונות קיץ שאנחנו ממש ממליצים לנשים לשלב בתפריט היומי שלהן, בעיקר עכשיו בעונת הקיץ.

עגבניות

הן מלאות בליקופן, רכיב תזונתי שמסייע להפחית את סיכוני התחלואה במחלות לב ואפילו במניעת סוגי סרטן מסוימים. ליקופן הוא הוא חומר מסיס שמן ולכן שילוב העגבנייה עם שמן זית למשל, יגביר את ספיגת הליקופן בגוף וזה בכלל מומלץ וגם טעים במיוחד.

אבוקדו

מה לא נאמר על האבוקדו? יש בו שומנים בריאים שמועילים ללב, ויטמין B6, מגנזיום, חומצה פולית ועוד חומרים הנחוצים לייצור תקין של הורמונים בגוף ומסייעם גם למתן את תופעות התסמונת הקדם וסתית. חומצה פולית חשובה לנשים בגיל הפוריות, משום שיש לה תפקיד חשוב בייצור תקין של חומרים גנטיים, ויש לזה חשיבות גדולה בזמן הריון. זוכרים שהרופא המליץ לכם לקחת תוסף חומצה פולית בהריון? אז גם אם את בהריון וגם אם לא, אבוקדו עשיר בחומצה פולית ויסייע לך מאוד.

שזיפים

שזיפים מכילים ויטמין K ואשלגן – שניהם חומרים חשובים לשמירה על בריאות העצם. מחקרים שונים הראו כי צריכה יומית של שזיפים מיובשים על ידי נשים, יכולה למנוע בריחת סידן ודלדול העצם.

שוקולד מריר

שוקולד מריר מהסוג הטוב, כזה שמכיל לפחות 70 אחוזי קקאו, גם מרגיעים את הדחף לאכול משהו מתוק, וגם נהנים מנוגד חמצון עוצמתי, מגנזיום וסיבים תזונתיים. ומחקרים שונים הראו כי אכילת שוקולד מריר משפרת את תפקוד המוח.

 

תה ירוק

דווקא עכשיו תה ירוק. כן, גם כשהוא קר הוא יכול להיות המרענן הרשמי של הקיץ שלך. לתה הירוק שפע של יתרונות בריאותיים, בין היתר יש בו נוגדי חמצון שמסייעים לכל הגוף אבל גם שומרים על העור, ומגנים מפני הנזקים שנגמרים מהחשיפה לשמש ומפני הזדקנות העור. אז נכון, לא תיראי כאילו עשית בוטוקס, ואת הקמטים הוא לא יעלים, אבל הוא בהחלט יסייע לשמור על מה שיש ולהפוך את העור שלך ליותר זוהר וקורן.

 

עלי רוקט

עלי רוקט הם תוספת מרעננת ומעט חריפה לסלט או לסנדביץ' שלך, והיתרון עצום. עלי רוקט מכילים כמות גדולה של ויטמין K שיכול לסייע במניעת אוסטאופרוזיס ולשמור על צפיפות העצם. היתרון? מעט מאוד קלוריות והטעם מושלם.

 

אבטיח

באבטיח יש אחוז גבוה מאוד של נוזלים, ואכילתו מסייעת לשמירה על הנוזלים בגוף ולמנוע התייבשות. כמו העגבנייה, גם האבטיח מכיל את נוגד החימצון ליקופן, הוא עשיר בוויטמין C, ויטמין בוויטמין B וויטמין A, ומכיל כמויות יפות של אשלגן, מגנזיום וסידן. אבטיחים עשויים 94 אחוזים מים, וצריכת הנוזלים המוגברת שנובעת מאכילתם גורמת לתחושת שובע מבלי להכניס לגוף שלכם הרבה קלוריות. יתרון נוסף, כל צריכת המים הזאת מסייעת לבעיות עיכול.

——

עומר והב

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות