אוכל

כשהאור הפנימי במקרר מחליף צבעים

מסתבר שיש דרך להאריך את חיי הירקות והפירות במקרר, לטענת מותג Beko. מה השיטה? תאורה מתחלפת בשלושה צבעים ישר עליהם, כדי לדמות את מחזור היממה בטבע, וכך לייצר סביבה טבעית לירקות ולפירות כדי לסייע בשמירה על הוויטמינים והערכים התזונתיים שלהם

 

אני לא יודע איך זה אצלכם, אבל אני זורק כל שבוע כמות נכבדת מדי של פירות וירקות שאיבדו מצלמם בעת ששהו אצלי במקרר. מלפפונים מקומטים ולחים, עגבניות רכות, ושזיפים שראו ימים יפים יותר – אלה רק דוגמאות מהשבוע האחרון.

אבל גם אם אתם חכמים ושקולים יותר ממני, ואתם מצליחים לצרוך את הפירות והירקות שלכם בטרם נפחו את נשמתם, אתם גם הרי יודעים שהטעם שלהם הוא לא אותו דבר אחרי כמה ימים במקרר, ואם לא ידעתם – גם הערכים התזונתיים שלהם נפגעים בעת השהייה בארון הקירור הביתי שלכם.

Beko מותג מכשירי החשמל האירופאי, באה לפתור את הבעיה הזאת, כשהשיק השבוע בישראל סדרת מקררים חדשה – HarvestFresh, שמציעה טכנולוגיית תאורה חדשנית שמסייעת בשמירה על תכולת הוויטמינים בפירות ובירקות, והם נשארים טריים וטעימים לזמן ארוך יותר.

האור האדום מסמל את השקיעה, והוא דולק 6 שעות | צילום: יח"צ
האור האדום מסמל את השקיעה, והוא דולק 6 שעות | צילום: יח"צ

טכנולוגיית HarvestFresh פותחה בהשראת הטבע והשפעתו על פירות וירקות, על מנת שהצרכנים יוכלו ליהנות מתזונה ואורח חיים בריאים יותר. הטכנולוגיה מסייעת בהארכת הטריות של פירות וירקות במקרר, שומרת על ערכם התזונתי ועל תכולת וויטמינים עשירה לפרקי זמן ארוכים יותר. הטכנולוגיה עושה שימוש בתאורה בשלושה צבעים (ירוק, כחול ואדום), המדמים מחזור של 24 שעות ביממה.

התאורה מייצרת תהליך מלאכותי של פוטוסינתזה באמצעות דימוי של מחזור האור בטבע הכולל גם זמני חשיכה, במטרה לאפשר סביבה חיה וטבעית לפירות והירקות במקרר, גם זמן רב לאחר שנקטפו. האור הכחול מדמה זריחה ומאיר את הפירות והירקות במהלך 4 השעות הראשונות של היום, האור הירוק מסמן את שעות הצהריים המאופיינות באור השמש החזק ביותר, שלב זה נמשך לאורך שעתיים, והאור האדום מחקה את השקיעה במשך 6 שעות.

במשך 12 שעות הלילה אין כלל תאורה. מחקרים שנערכו על-ידי חברת המחקר Intertek העלו כי HarvestFresh מסייע בשימור רמות ויטמין A וויטמין C בעגבניות, גזר, סלרי, פלפל ירוק ותרד. המחקר השווה את רמת הוויטמינים הללו לאורך 5 ימים, בהשוואה למוצרים שלא הוחזקו בטכנולוגיה זו.

בשלב ראשון הטכנולוגיה מוצעת בשני דגמי מקררים, מקפיא תחתון ומקפיא עליון, ובהמשך תוצע גם במקרר 4 דלתות.

________________________

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות