אוכל, אקולוגיה וסביבה

צפו: איפה הסטייק שלך? הוא כבר במדפסת

יש תחליף בשר שכבר נראה ממש ממש כמו הדבר האמיתי, ובתנאים מסויימים יוכל להחליף אותו, לפחות עבור טבעונים. יצאנו לטעום

השבוע התקיים אירוע ההשקה הגדול של חברת ״רידיפיין מיט״ בגני התערוכה בתל אביב. כיאה לאירוע בגני התערוכה המקום היה גדול, רועש, חשוך והומה אדם. המארחת, חברת ״רידיפיין מיט״, מייצרת תחליף בשר צמחי ששואף להיות הדבר הקרוב ביותר לדבר האמיתי.הם לא הראשונים לייצר תחליפי בשר, אבל הם הראשונים בעולם להשתמש בהדפסה תלת מימדית כדי לנסות ולחקות את הטקסטורה והמבנה של בשר אמיתי באופן דומה ככל האפשר למקור. הנה, לדוגמא, הקבב שלהם:

הקבב של רידיפיין מיט | צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: נעה קנריק
הקבב של רידיפיין מיט | צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: נעה קנריק

החברה, שבראשה עומד אשחר בן שיטרית, הוקמה בין היתר תמיכה ממשלתית באמצעות רשות החדשנות. אני חייב לומר שהגעתי סקפטי אל האירוע. מהיכרותי הקצרה עם תחליפי בשר למיניהם, אני יודע שאין פתרונות קסם בתחום הזה. אף חברה שניסיתי לא הצליחה לייצר תחליף בשר צמחי שבאמת דומה לדבר האמיתי.הנה הווידאו מהאירוע:

וזה אך הגיוני. בשר בקר הוא מוצר שקשה מאוד להגיע לטעם שלו בלי להשתמש במוצרים מהחי, שכן הוא מהמזוהים והאהובים ביותר. שוק תחליפי הבשר היום רווי, ורוב חברות תחליפי הבשר מציעות את אותו מוצר פחות או יותר, רק באריזה ומיתוג שונה.

החידוש הגדול שמציעה חברת ״רידיפיין מיט״ הוא דרך ייצור הבשר. בניגוד לשאר המתחרים, הם מדפיסים את תחליף הבשר במדפסות תלת מימד וזה אכן נותן להם יתרון על המתחרים, שכן בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת הזו מצליחים ״רידיפיין מיט״ ליצור מרקם שאכן מזכיר את הדבר האמיתי.

 

והטעם?

כאן, לצערי, הדמיון נגמר. כשאכלתי את המנות שהוכנו במקום נהניתי. הן היו טעימות מאוד – אבל בשר הן לא באמת הזכירו לי. מנת המיט בולס ברוטב עגבניות הייתה לא רעה בכלל, ומנות הפאד קפאו והצ׳ילי קון קרנה היו טובות. אך כשביקשתי מאחד הטבחים נקניקייה (למורת רוחו), וניסיתי לטעום את הבשר כמו שהוא, ללא תוספות רטבים, תבילינים וירקות, זה ממש לא הזכיר לי טעם של בשר.

 

קהל היעד של המוצר

בעוד שלדעתי המוצר לעולם לא יהווה אלטרנטיבה אמיתית לאוכלי בשר, כמו שהייתה רוצה החברה, הוא משפר פלאים את החוויה של הצמחוניים והטבעוניים ומספק תחליף בריא ומזין לאלו שנמנעים מבשר. בשיחה קצרה עם אורח טבעוני הבנתי שתחליף הבשר של ״רידיפיין מיט״ הוא אכן שיפור גדול מכל מה שידע השוק עד היום. על כן, לדעתי, על ״רידיפיין מיט״ לשמוח בחלקה ולהתמקד בשוק הצמחוני והטבעוני במקום בשוק הקרניבורי, כי יש דברים שפשוט, למרבה צערן של הפרות, אי אפשר לזייף.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות