איכות חיים

יותר טוב מסקס: עצות לחיבוק מושלם

כמה נעים ומנחם להתחבק, אבל חיבוק הוא הרבה יותר מתחושה של שלווה וביטחון, לחיבוק יש כוחות מרפאים על הגוף ועל הנפש

חיבוק משחרר הורמון שכולו טוב (ועוד קצת טוב)

מכירים את האוקסיטוצין? מדובר בהורמון המכונה "הורמון האהבה", שאחראי לתחושה טובה ולתחושת הקרבה, השייכות והנינוחות עם אדם אחר, והוא משתחרר בגופנו בעת, ובכן, אורגזמה, הן של גברים והן של נשים, וגם בעת פעולת החיבוק. אז נכון שהכיף הוא לא אותו הכיף, וחיבוק לא צריך לבוא על חשבון סקס, אבל עדיין, אל תחסכו מעצמכם חיבוק.

 

חיבוק מונע התקפי לב

רוצים לשמור לאהובים שלכם על בריאות הלב? חבקו אותם! חיבוק מגביר את רמת החמצן בדם, עובדה אשר עוזרת לשמור על לחץ דם תקין ותקינות הגוף כולו.

 

חיבוק מעודד התפתחות עצבית

חיבוקים הכרחיים עבור ההתפתחות התקינה של המערכת העצבית עבור תינוקות, הרבו בחיבוקים עוטפים וחמים, תינוקות זקוקים לחיבוק הגון וגם אתם.

 

חיבוקים מקלים על כאבים

בשל שחרור הורמון ה-אוקסיטוצין, מקל חיבוק (ובעצם כל נגיעה נעימה במקום דואב) על תחושה של כאב ולא פעם אף מפיג את רמת הכאב וגורם לנו לחוש טוב יותר.

 

חיבוק משפר את איכות השינה

תתרגלו להעביר את הלילה מכורבלים או לפחות הקפידו להתחבק לפני שאתם נרדמים, וזאת מכיוון שחיבוק אחד ויחיד בן 5 דקות לפני השינה ישחרר איך לא – אוקסיטוצין אשר יעניק תחושת אהבה וקירבה לבן/בת זוגכם, חיבוק ירגיע ואף יפוגג כל תחושת מתח ולחץ דבר אשר יבטיח שינה עמוקה וטובה יותר.

 

חיבוק מעניק תחושת ביטחון

כמה כיף לחבק אדם אהוב או בעל חיים יקר – פעילות החיבוק מעצימה את תחושת האהבה והביטחון, ומשפרת פלאים את מצב הרוח והתחושה הפיזית והנפשית.

 

ואיך תחבקו את החיבוק המושלם? עצות מעשיות למחבק הנבוך

קחו את הזמן. מחקרים מצאו שכדי שחיבוק יהיה אפקטיבי מבחינת התועלת הבריאותית שלו, כפי שצוינה לעיל, על החיבוק להימשך לפחות 20 שניות. את הטפיחה הרשמית על השכם והנשיקה באויר תשאירו לחבר'ה מהעבודה ולפגישות רשמיות. אנחנו פה כדי לחבק, ולעשות את זה נכון וטוב. קחו את יקיריכם ואמצו אותם בשמחה ללבכם למשך זמן.

לא בכוח. אל תכפו את עצמכם על האדם שמולכם. לא רוצה – לא צריך. ישנם אנשים שלא רוצים שיחבקו אותם ונרתעים מהמגע האנושי הצמוד והצפוף, וממילא תחושת רתיעה תבטל את היתרונות הבריאותיים האמורים.

תחבקו גם אם לא בא לכם. לפעמים לא ממש מתחשק לאמץ ללב את הילד המעצבן והצווחני שמרעיש עולמות ומתנהג זוועה – אבל ייתכן שהוא זקוק בדיוק לזה. בלי מילים, בלי הרצאות, בלי תיאוריות – רק חיבוק אחד טוב והנה המחיצות נושרות והצאצא שלכם חוזר לעצמו.

תחבקו, תחבקו, תחבקו. גם קשישים ומבוגרים זקוקים לחיבוק, רוצים את התחושה שלמישהו אכפת מהם ושהם רצויים ואהובים. תנו להם את זה, בנדיבות וברוחב לב.

לסיכום, חיבוקים לא מצריכים היערכות מיוחדת והם ניתנים בחינם 🙂 אז גשו לאדם קרוב והעניקו לו חיבוק דוב חם ואוהב, למען בריאותו ובריאותכם!

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות