איכות חיים

לא סוף העולם – 6 עצות איך לצאת מהלחץ

כשאנו נכנסים ללחץ, אנחנו לא רואים באמת את מצבנו האמיתי, כי המצוקה וההתמקדות שלנו במה שקשה מסתירה מאיתנו את המציאות. הנה כמה פתרונות מרגיעים

הקורונה שמאיימת לחזור, החופש הגדול, העומס בעבודה, החגים שבפתח ואירועים שונים שאנחנו חווים יכולים לגרום לרבים מאתנו לחוות לחץ, או במילים אחרות, שיבוש כלשהו בחיינו שמעמיס על מערכות הגוף מעבר למה שביכולתן לשאת.

אז איך נרגעים מהלחץ באופן קבוע? אספנו עבורכם כמה עצות מועילות.

 

1.
הקשיבו למוזיקה – אם אתם מרגישים לחוצים או חרדים, נסו לקחת הפסקה ולהאזין למוזיקה מרגיעה שיש ממנה בשפע ברחבי הרשת. לנגינת מוזיקה רגועה יש השפעה חיובית על המוח והגוף, והיא יכולה להפחית את הקורטיזול (הורמון הקשור למצבי מתח), להוריד את לחץ הדם ולהביא לרגיעה ואפילו לשמחה. אנחנו ממליצים על צלילים של מים זורמים או של חוף הים, אבל כל מוזיקה וכל צליל שעושה לכם טוב יכול לעבוד פה.

2.
פנו לחבר ודברו איתו – אין כמו חבר טוב שיכול להקשיב לרגע לבעיות שלך, ובכלל, מערכת יחסים בריאה עם חברים טובים או בני משפחה היא משהו שראוי לתחזק. אנחנו ממליצים על שיחה אמיתית, בטלפון או פנים מול פנים ופחות שיחות בווטסאפ, אבל כל אחד והדרך שלו לתקשר. חבר טוב יכול לשים את הדברים בפרספקטיבה הנכונה ולהרגיע אתכם.

3.
דברו עם עצמכם! לא תמיד אפשר לצלצל לחבר, לא תמיד יש למי ומה לעשות, לפעמים הם לא יכולים לדבר או שלנו ממש לא בא להרים טלפון ולפרוק בפני מישהו אחר. אם זה המקרה, לדבר עם עצמך זאת אופציה לא רעה בכלל. לא, אם אתם בבית או במשרד עם עצמכם, אף אחד לא יחשוד שאתם משוגעים שמדברים עם דמות לא נראית. פשוט אמרו לעצמכם כאילו אתם מדברים עם מישהו אחר, מה עובר עליכם, למה אתם לחוצים, מה אתם צריכים לעשות כדי לפתור את הבעיה או מה אתם צריכים לעשות כרגע כדי להמשיך במהלך היום, אמרו לעצמכם שיהיה בסדר. לפעמים רק לפרוק אפילו בפני עצמנו, זה שחרור מתחים עצום.

4.
אל תשכחו לאכול – רמת מתח גבוהה ותזונה נכונה קשורים זה לזה, כשאנחנו לחוצים, הרבה פעמים אנחנו שוכחים לאכול נכון או לאכול בכלל. במקרים רבים אנחנו פונים אל הג'אנק פוד, אל הסוכרים, החטיפים והשומנים כדי שירגיעו אותנו וזאת בדיוק הטעות שלנו. קודם כל, אל תשכחו לאכול. תזונה חשובה לגוף שלנו. שנית, נסו להימנע מריצה לחטיפים ולממתקים ותכננו מראש מה אתם אוכלים. יותר ירקות ופירות תמיד טובים, וגם תוספת של אומגה 3, או דגים שעשירים באומגה 3, שהוכיחו את עצמם במספר מחקרים כמפחיתים תסמיני לחץ.

5.
תנשמו נכון. זה אולי נשמע כמו קלישה מעצבנת, אבל לא סתם נזירים בודהיסטים מודעים לנשימה שלהם בזמן מדיטציה ובכלל. נשימה עמוקה עוזרת להוריד את רמות הלחץ, עוזרת למרכז את המחשבות ולמקד אותן ובכל להביא לתחושת רוגע ולעתים אף לשמחה. שבו על כסא ותרגלו תרגילי נשימה עמוקה, פנימה והחוצה, רצוי עם מוזיקת מדיטציה מרגיעה.

6.
תצחקו. תצחקו על זה, תצחקו מדברים אחרים. העיקר שתצחקו. צחוק משחרר אנדורפינים שמשפרים את מצב הרוח ומורידים את רמות ההורמונים הגורמים ללחץ, צחוק מלמד את מערכת העצבים להתנהג כפי שאתה מתנהג כשאתה מאושר. אנחנו ממליצים על צפייה באיזה סרט קאלט שתמיד הצחיק אתכם, מערכון טוב, או סדרה מצחיקה עד דמעות. אבל גם בילוי עם ילדים קטנים, חיות מחמד או חבר שעושה לכם לצחוק – תעבוד מבחינתנו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות