אוכל

רגע לפני הפיצוץ: אלו המזונות שיוצרים תחושת נפיחות בבטן

תחושת נפיחות לאחר האכילה אינה גזרת גורל, ועל מנת למנוע את התופעה כדאי להכיר את המזונות אשר גורמים לה זו ולהמעיט בצריכתם

ירקות מצליבים

משפחת הירקות המצליבים כוללת בין היתר את הברוקולי, כרובית, כרוב, כרוב ניצנים, לפת, צנון, צנונית, רוקט וקייל. את שמה קיבלה משפחה זו בגלל עלי הכותרת של פרחי הזנים, המזכירים צורת צלב.

ירקות אלה, שידועים כמובן ביתרונות הבריאותיים הרבים שלהם, מכילים גם פחמימות מורכבות אשר מקשות על מערכת העיכול ועלולות לגרום לנפיחות. כמו כן, ירקות ממשפחת המצליבים מכילים גופרית, המייצרת ריח חזק ודומיננטי שנועד להרחיק מזיקים מהצמחים. הגופרית אינה מתפרקת במערכת העיכול אלא עוברת התססה בחיידקי המעיים (פלורת המעיים), והתסיסה של הגופרית מעוררת, ובכן, גזים ותחושת נפיחות לא נעימה.

זו ממש לא סיבה לוותר על אכילת ירקות ממשפחה זו, כיוון שהם מקור מעולה לוויטמינים ומינרלים חיוניים, אבל כדאי להיות מודעים לבעיה ולרגישויות, אם צריך (ואחד מאותם מינרלים הוא הגופרית).

כיצד להימנע מנפיחות? מומלץ לבשל ירקות אלה ולא לאכול אותם במצבם הטרי.

 

עדשים

עדשים הן קטניות בעלות תכולת סיבים גבוהה העשויות לגרום לנפיחות אצל אנשים שאינם רגילים למזונו גדושים בסיבי מאכל. בנוסף, אנשים הסובלים ממעי רגיש אינם יודעים לעכל את פחמימות קצרות שרשרת אשר מצויות בעדשים והן עלולות לגרום לחסימה במעי. כמו כן, יש בעדשים רכיב שאינו מתפרק במהלך העיכול, וכמו הגופרית בירקו המצליבים עובר פירוק בדרך של התססה, ומכאן הגזים שאנו חשים לעתים אחרי אכילת קטניות, ועדשים בפרט. חשוב להדגיש כי עדשים הן קטניות בעלות כמות גדולה של חלבון, מינרלים סיבים ופחמימות בריאות.

כיצד להימנע מנפיחות? הדבר הקל ביותר הוא לבחור בעדשים שצבען בהיר – המעידות על כמות סיבים נמוכה יותר. כמו כן, על מנת להימנע מנפיחות יש להנביט את העדשים, הנבטה זו תקל על תהליך העיכול ואף תעלה את כמות הרכיבים התזונתיים.

 

מוצרי חלב

על אף ערכם התזונתי הגבוה, מחקרים גילו כי 80% מאוכלוסיית העולם מתקשה בעיכול לקטוז ולכן מומלץ להימנע מצריכתם ולמצוא תחליפים דוגמת חלב סויה, שקדים או אורז.

 

תפוחים

כמובן שתפוחים הם פרי מצוין ומזין ומומלץ לאכול ממנו. אולם בתפוחים יש גם פרוקטוז ותכולת סיבים גבוהה אשר תוססים במעי הגס, דבר אשר העלול לגרור תחושה לא נעימה של נפיחות ושלל בעיות עיכול נוספות.

כיצד להימנע מנפיחות? הדרך הטובה ביותר להיפטר מתחושת הנפיחות היא לבשל את התפוחים או לאפות אותם ולא לאכול אותם בצורתם הטרייה.

 

שום

אנשים רבים עלולים לסבול בתום אכילת שום מתחושת נפיחות, אלרגיה, וגיהוקים וזאת בשל תרכובת פחמימה הנמצאת בשום.

כיצד להימנע מנפיחות? מומלץ לבשל את השום ולא לאכול אותו במצבו הטבעי.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות