איכות חיים

סובלים מלחץ בעבודה? 4 דרכים לשחרר קצת את המתח

אנו מבלים בעבודה לא פחות שעות מאשר עם החברים והמשפחה. כדאי שנלמד איך לא להיכנס ללחץ מיותר בשעות שאנו שם

כולנו חיים חיים מלאים ומהירים, עובדה שמהווה עבור חלק מאיתנו מקור לתחושת לחץ מתמיד, המתבטא בשלל תחומים בחיינו, ביניהם במקום העבודה.

לחץ אינו מזיק בהכרח, אולם כאשר הוא עלול לסכן את פרנסתנו, הדבר עלול להפוך לבעיה של ממש. לפניכם ארבעה כלים המלמדים כיצד להתמודד באופן קל ויעיל עם תחושת לחץ.

תעצרו לנשום

זה אולי נשמע טריוואלי, אבל תתפלאו לגלות, רובנו לא עוצרים לנשום. כלומר, כולנו שואפים חמצן וחנקן לגוף בנשימה ופולטים פחמן דו חמצני כחלק מתחלופת הגזים בגוף, אבל לנשום כמה נשימות מלאות, שקטות, מתוך התכוונות – מתי בעצם עשיתם את זה בפעם האחרונה?

על מנת להיפטר מתחושה של מתח ולחץ מומלץ לפנות מספר דקות ביום ולמצוא פינה שקטה בה תוכלו לתרגל תרגילי נשימה זריזים. תרגילים אלה אינם מצריכים היערכות מיוחדת וניתן לבצעם באופן פשוט, בישיבה במקום או בעמידה.

תכננו את יומכם – בנו סדר עדיפויות

נכון שהתרגלנו לחיות בקצב קדחתני, ולקבל את הכל כאן ועכשיו אולם הרגל זה מוליד לא פעם, ובפרט כשמדובר בעבודה, מתחים ולחצים מיותרים. זכרו, לא את הכל צריך להספיק עכשיו ומיד ומומלץ לעבוד עם דף משימות, לתעדף ולהחליט מה דחוף יותר ומה פחות. סדר פעולות שכזה ישחרר מכם לחץ רב, יסדיר לוחות זמנים ויהפוך את עומס המשימות לפשוט, אפשרי וישים הרבה יותר.

וכמובן – השאירו לכם קצת זמן פנאי בכל יום. לתחביב, לארוחה משותפת עם המשפחה, לקרוא, לנוח. עבודה זה חשוב, אין ויכוח, אבל החיים שמסביב חשובים לא פחות.

 

פחות לרכל – לא צריך את זה

שיחות מסדרון הן דבר שכיח במקומות עבודה וריכולים הם ממש עניין שבשגרה. נסו שלא להיגרר לשיחות מסוג ה״מי אמר למי מה״ כיוון ששיחות מסוג זה יכולות לעיתים לייצר מצג שווא, להטעות ולגרום למתח חסר כל ממשות או סיבה. ותרו על התענוג שבליקוט פרטי מידע לא מהימנים ונתבו את שיחות המסדרון למיקוד בעניינים בעלי ערך אמיתי ותועלת.

 

מותר לכם לומר לא

רוב האנשים פשוט לא יודעים להגיד לא, לא רק בפני אחרים אלא גם לעצמם. וכך הם מביאים את עצמם לכדי התשה במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב עד לכדי קריסה של ממש. עשו לעצמכם טובה גדולה ולימדו לומר לא. זה בסדר לא להסכים לבצע כל פעולה והדבר לא הופך אתכם לעצלנים או לטובים פחות. להיפך, לא פעם פינוי זמן ואנרגיה תוך מיקוד בפעולה או שתיים ויתור על אחרות מוליד תוצאות טובות ומשמעותיות.

_______________

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות