איכות חיים

תקפצו לי: כל הסיבות להתחיל לקפוץ בחבל

הוא זול, זמין, קל לנשיאה וניתן לקפוץ עליו אפילו במרפסת. חבל הקפיצה הזכור לנו מילדותנו הנו אימון כושר מצוין ויעיל לשמירה על הבריאות ולהורדה מהירה במשקל 

מי מאתנו לא קפץ על חבל כשהיה קטן? פעולה שחקוקה בזכרון שלנו כפשוטה וסופר כיפית. אז למה שלא תאמצו את התרגיל הפשוט הזה ותהפכו אותו לאימון כושר יומי, אשר יבטיח ירידה במשקל, בניית סיבולת לב ריאה, שיפור שיווי המשקל ויכולת הקואורדינציה, חיזוק העצמות, והרשימה עוד ארוכה ונפלאה. 

רק שימו לב – יש לבחור חבל באורך המתאים לגובה שלכם על מנת שבאימון עצמו לא תהיה סכנה של הסתבכות תוך כדי פעולה.

 

10 דקות = 200 קלוריות! 

אין הרבה חלופות אימון שבכוחן לתת פייט לתוצאות מדהימות כמו אלה: באימון של עשר דקות בלבד תוכלו לשרוף מעל ל-200 קלוריות. נכון שלקפוץ משך דקות ארוכות הוא עניין לא קל, אולם ככל שתקפידו בשגרת קפיצות, ותעלו בהדרגה את משך האימון, תגיעו בקלות לעשר דקות ואף יותר, ותיהנו מחיזוק הגוף ושריפת קלוריות רבות בפרק זמן קצר יחסית. 

 

פועל על מגוון רחב של שרירים 

ישנה טענה שנשמעת לא פעם ביחס לקפיצה על חבל ולפיה ספורט זה עובד בעיקר על שרירי הרגליים. וזו טעות גדולה. כי קפיצה על חבל מפעילה שרירים רבים ומגוונים בגופנו וביניהם שרירי הבטן, היד האחורית, זוקפי הגב, שרירי הליבה – וכן, גם הארבע ראשי ושרירי השוק.  

 

שיפור הלב וכלי הדם  

קפיצה על חבל תועיל לבריאות הלב וכלי הדם וקפיצה של 10 דקות ביום משך חודש וחצי תספק יתרונות ללב ולכלי הדם השווים לריצה יומית של 30 דקות. 

 

שיפור מצב הרוח 

אי אפשר להתווכח עם תחושות נעימות – קפיצה על חבל היא פעולה כיפית שמחזירה אותנו לתקופת הילדות ועושה טוב לגוף ולנפש כאחד. 

 

שיפור היציבה הקואוקדינציה  

קפיצה על חבל, באופן עקבי ולאורך זמן, תשפר פלאים את הקואורדינציה ואת שיווי המשקל שלנו. 

 

קפוץ על חבל ותהיה חכם יותר  

כן כן, קראתם נכון, קפיצה על חבל תשפר את האינטליגנציה ותגרום לכם להיות חכמים יותר. קפיצה עוזרת בפיתוח של הצד הימני והשמאלי של המוח ומשפרת את כישורי החשיבה, הקריאה, המודעות המרחבית ועוד. 

 

אימון ביתי פשוט 

כי באמת לא צריך יותר מחבל טוב אותו ניתן לקנות בכל חנות למוצרי ספורט, במחיר מצחיק. כדאי להשקיע בחבל פלסטיק עם ידיות טובות, שניתן למצוא במחיר של 50 שקלים ואף למטה מכך. כשהחבל בידיכם, לא צריך חדר כושר, לא בריכה, לא דשא ולא מגרש. כל חדר, מרפסת או חצר יתאימו לאימון קצר ואינטנסיבי של קפיצה על חבל. למעשה, אין צורך לצאת מהבית כדי להתאמן, ואם ממש רוצים לחסוך בזמן אז אפשר למצוא פינה שקטה בעבודה ולהשלים אימון.  

עוד לא הצטיידתם בחבל והתחלתם לקפוץ? קדימה, למה אתם מחכים?!  

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות