איכות חיים

לא רק לעשות אהבה: פעילות גופנית מומלצת לזוגות

פעילות גופנית טובה ובריאה לכולנו, במיוחד כשעושים אותה בזוג. ולא, לא רק מה שאתם חושבים. מאמנת הכושר הילה גן אור עם כמה טיפים חשובים לשיפור הבריאות – והאהבה שלכם

ט"ו באב הגיע, ולרגל החגיגה החלטנו להזכיר לכם פעילות גופנית שאינה סקס אבל מאוד משפרת את הגוף, את הבריאות ומסתבר שהיא יכולה לשפר גם את הזוגיות. מאמנת הכושר הילה גן אור בשלל טיפים ועצות לזוגיות טובה באמצעות אימון כושר זוגי. מומלץ לזוגות ותיקים שרוצים קצת לשחרר קצת מתחים ולהדליק את מחדש את הניצוצות, אבל גם לדייטים ואפילו לדייט ראשון:

"קודם כל להתאמן זה תמיד טוב, את זה אנחנו יודעים. תמיד טוב לקדם את הבריאות, לשחרר הורמונים ומחשבות חיוביות. ידוע כבר מבחינה מדעית שכשאנחנו מתאמנים הגוף משחרר הורמונים של שמחה, התרוממות רוח וכדומה. הספורט יעיל לשיפור מצב הרוח".

– איך אימון בשניים יכול לשפר את הזוגיות עצמה?

"אימונים זוגיים יכולים לשפר את הזוגיות אם זו זוגיות רומנטית, ובעצם לשפר כל מערכת יחסים, לא משנה אם מדובר בגבר ואישה, זוג חברים, זוג חברות, אבא ובן, אמא ובת. אימונים בשניים יכולים להשפיע לחיוב על מערכת היחסים. באימון זוגי יש אלמנט של שיתוף פעולה, של אחד למען השני, ואפילו אלמנט קצת תחרותי. תחרות בריאה שאנחנו מעודדים, כזאת שתורמת לדרייב ולרצון להשתפר".

הילה גן אור. "זוגות שחוקים מתחילים להתאמן ומעיפים ניצוצות" | צילום פרטי
הילה גן אור. "זוגות שחוקים מתחילים להתאמן ומעיפים ניצוצות" | צילום פרטי

"המאמץ המשותף והשגת היעדים הם גם חלק נכבד כאן, הרי כשיש לנו יעד משותף כמו לקנות אוטו או בית, אנחנו חווים התרוממות רוח כשאנחנו משיגים את היעד. אותו דבר במטרה משותפת בפעילות גופנית. אתה משיג כל פעם יעדים שקבעתם ביחד, אתה רוצה להשיג ורוצה להצליח כי עוד אדם איתך. ועוד כזה שאתה אוהב. מעבר לזה, אחרי שנים של זוגיות, כמה זוגות באמת יוצאים לדייטים? הרי אנחנו נשאבים לשגרת היומיום ונמצאים נורא מעט זמן יחד בפועל. אני רואה את השחיקה הזאת כשזוגות מגיעים, הם בהתחלה משחררים קיטור וכשהם מתחילים להתאמן עפים ניצוצות. אימון זוגית מעורר גם מבחינה זוגית וגם מבחינה מנטאלית כשאת רואה את בן או בת הזוג שלך מחוץ לאזור הנוחות שלו, ביחד איתך, שניכם במשימה".

– אז זו לא משימה לדייטים ראשונים.

"הקורונה נתנה לנו שיעור. לא יכולנו לצאת למסעדות, לא ללכת לשבת לשתות משהו, בקושי יכולנו להיפגש בבתים. אז נפגשו להליכה בים או בפארק. זה נורא רומנטי. זה יכול להיות אחלה דייט, אפילו ראשון. במקום להתאפר עכשיו, להתלבש ולשבת באיזו מסעדה, את קובעת איתו דייט להליכה, אחר כך יושבים ושותים משהו, כשאתם כבר הרבה יותר משוחררים".

– מה התרגילים שמומלצים לזוגות, מעבר להליכה משותפת?

"כפיפות בטן כשהרגליים שלו משולבות בשלה ולהפך. זה תרגיל שיש בו סנכרון של שיתוף פעולה, הומור, מפגש כמו במרוץ שליחים, כיוון שבכל פעם שהם מבצעים את התרגיל הם נפגשים. זה אני מוסרת לך ואתה מוסר לי. אנחנו לא רוצים לפספס, יש תלות אחד בשני וכדי להצליח צריך לפעול ביחד. מומלץ 3 סטים של 12 חזרות, אבל אם תצליחו פחות, זה בסדר".

אני מוסרת לך, ואתה מוסר לי | צילום: הילה גן אור
אני מוסרת לך, ואתה מוסר לי | צילום: הילה גן אור

– תרגיל נוסף זה סקווטים.

"את הסקווטים אפשר לעשות האחד מול השני, זה תרגיל שמשפר את כל השרירים בגוף, יש בו את כל העקרונות של אימון טוב, גם כוח, גם סיבולת. לנשים הוא מאוד טוב כי הוא עובד גם על שרירי הישבן, לגברים הוא מאוד טוב כי עובד גם על הרגליים, ובאופן טבעי, לגברים יותר קשה לעבוד על שרירי הרגליים. זה תרגיל שלא מצריך שום כלי ושום אביזר, פשוט להסתכל אחד על השניה ולרדת ולעלות, בדומה לדברים אחרים שאנחנו עושים בזוגיות".

להסתכל האחד על השניה ולרדת ולעלות | צילום: הילה גן אור
להסתכל האחד על השניה ולרדת ולעלות | צילום: הילה גן אור

"תרגיל נוסף זה תרגיל מתח. גם אם קשה לאחד מבני הזוג לעשות מתח, אז אחד נתלה עליו על הרגליים וכך הם עולים ביחד. כל פעם שהם עולים, הפנים שלהם נפגשות. התרגיל נותן סיפוק אדיר גם אם הצלחתם רק פעם או פעמיים, שווה לנסות, תרגיל מתח לשחרור מתח זוגי. ההתנגדות לכוח המשיכה יוצרת מצב של התרוממות רוח, הרגשה של ניצחנו, ניצחנו את כוח המשיכה, את כוח העצלנות, יצאנו מאזור הנוחות, עשינו עוד ניצחון ועוד ניצחון ביחד כזוג. אם אנחנו כל כך הרבה פעמים כזוג מנצחים יחד, חווים חוויות ניצחון, כמו של קבוצת כדורגל, כמו של צוות מיומן. אני רואה שכשעושים תרגיל ביחד אחד דוחף את השני, אני רואה את העידוד ואת התחרות. יש לך יותר מוטיבציה להצליח כשיש לידך מישהו. מישהו שמסתכל עליך, כמו סוג של קהל. בדרך כלל כשמסתכלים עליך, וזה נבדק מחקרית, הביצועים שלנו יהיו יותר טובים.

הילה גן אור מדגימה את תרגיל המתח הזוגי:

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות