אוכל

גם דיאטטי וגם טעים? יש דברים כאלה!

במקום לספור קלוריות בין ארוחה לארוחה ולהיאבק בתחושה מציקה של רעב מתמיד, הזינו את הגוף במאכלים משביעים ודלי קלוריות. ובאירוודה גורסים כי יש להתאים לכל אחד את התזונה הטובה ביותר עבורו

אחת הסיבות השכיחות לכישלון דיאטה היא תחושת הרעב בין ארוחה לארוחה. אבל ישנו פתרון שיאפשר לנו להתמודד בקלות עם תופעה זו והוא טמון בידיעה ובהבנה מה נכון לאכול. ישנם מאכלים שבכוחם לאותת למוח כי כעת סיימנו לאכול, וזה הזמן להרגיע את תחושת הרעב. הכירו את המאכלים המשביעים שיגרמו לנו לאכול פחות.

לפני הכל – מים

מומלץ להתחיל את הארוחה בשתייה, וכמובן שלא מדובר בשתייה תוססת ומתוקה אלא בכוס או שתיים של מים. תחושת רעב וצמא הן תחושות דומות ולכן אנשים רבים נוטים להתבלבל ולחשוב שהם מורעבים בזמן שמה שעליהם לעשות כדי להיפטר מתחושה זו הוא ללגום כוס מים צוננים.

התחילו את הארוחה במרק

נסו להתחיל את הארוחה בלגימת מרק. פעולה זו עשויה לצמצם משמעותית את כמות הקלורית הכללית הנצרכת במהלך הארוחה בכ-20%. המרק יגביר את תחושת השובע וזאת מכיוון שהוא תופס מקום בבטן וכמובן שהוא דל בקלוריות.

 

קינמון

עשו לעצמכם טובה גדולה ובפעם הבאה שאתם שותים משקה חם הוסיפו לו קינמון אשר יסייע בהורדת הסוכר בדם וימלא בתחושת שובע לאורך זמן.

 

אבוקדו

באבוקדו יש שומן בלתי רווי והוא עשיר בסיבים תזונתיים, אבוקדו ידוע כפרי המדכא תיאבון לאורך זמן ומומלץ להסתפק בארוחה רק בחצי אבוקדו.

 

תבלו עם צ'ילי ופלפל חריף

בפלפל חריף יש קפסיאצין, מרכיב שנותן בוסט של מרץ לחילוף החומרים. וחשוב לדעת כי הוספת 1/4 כפית אבקת צ'ילי לאוכל תעצים את תחושת השובע לאורך זמן.

 

שקדים

מדובר במקור עשיר של נוגדי חמצון, ויטמין E ומגנזיום. שקדים מספקים תחושת שובע ובכוחם לסייע לירידה במשקל. מומלץ לאכול מהם לא יותר מחופן וזאת בשל השומן הצמחי הרב שבהם, שהוא אמנם בריא כשלעצמו, אבל בכל זאת שומן רב קלוריות.

 

שיבולת שועל

שיבולת שועל עשירה בסיבים תזונתיים והוספתה לארוחה תגרום לתחושת של שובע אשר תתפרש לאורך זמן רב.

ליטל סימון, מטפלת מוסמכת מעל 15 שנים באיורוודה, רפואה הודית, מוסיפה: "ברפואה ההודית מערכת העיכול היא המערכת המרכזית. ולכן, לאוכל שלנו יש השפעה כ"כ גדולה על הגוף שלנו. על המערכות. היא המערכת שמאפשרת לכל הגוף לתפקד ולרקמות להיבנות. כשיש פגיעה במערכת העיכול, שאר המערכות ייפגעו בהדרגה כיוון שלא יתרחש התהליך של הזנה ובניה. כדי שמערכת העיכול תתפקד באופן אופטימלי כל אחד צריך לדעת מה נכון וטוב לו באופן אישי לאכול. אין מזון אחד או אורח חיים אחד שיתאים לכולם, כי אנחנו שונים זה מזה. מערכת העיכול שונה מאחד לאחד – אדם אחד יסבול מעצירויות, אחר מיציאות מוגברות ואחר מגזים ונפיחות.

"אנו חיים בעולם של "שפע" מדומה שבו ניתן לאכול מגוון רחב של פירות וירקות כל השנה, ולא באופן עונתי. עולם של אוכל מעובד. עולם של מאכלים מכל רחבי העולם. עולם של אכילה מרובה במסעדות ובמקומות העבודה. בעולם כזה, יש צורך לעשות סדר ולהבין מה נכון לנו ומה אורח החיים שמתאים לנו. אז כן. אצלנו אין קבוצות תזונה. ואין תפריט אחד לכולם".

——–

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות