איכות חיים

אאוץ'! מה אפשר לעשות כדי להפחית את הכאבים בגב התחתון?

הכאבים בגב התחתון מציקים, מגבילים ומשנמכים להפליא את איכות החיים, ניתן למנוע אותם בעזרת כמה פעולות פשוטות. עשה / אל תעשה לגב התחתון

אם נדמה לכם שכאבים בגב התחתון הם גזרת גורל, ואין באמת מה לעשות על מנת להפסיקם, אנו שמחים לבשר לכם שלא רק שטעות גדולה בידכם, אלא שמניעת כאבים בגב התחתון יכולה להיעשות בקלות – אם רק נדע ממה להימנע. לפניכם מספר הרגלים ופעולות יומיומיות מזיקות שמומלץ פשוט לא לעשות.

נהיגה ממושכת

כמעט כל מי שנוהג ברכב מכיר את התחושה המעיקה של כאבים בגב התחתון אשר מורגשים היטב בתום נהיגה ארוכה ולרוב מקורם של כאבים אלה הוא בתנוחת הישיבה ברכב בזמן הנהיגה. על מנת להימנע מכאבים עליכם ליישר את הגוף באופן בו הגב ניצב כנגד משענת המושב, דבר אשר יבטיח תמיכה בעת הנהיגה.

ותרו על קריאה במיטה

אם אתם נמנים עם אלה שפשוט מוכרחים לבהות בטלפון הנייד או לקרוא עוד משהו ממש חשוב אחרי שכבר נשכבתם במיטה, כדאי שתיפטרו מההרגל הזה אשר מזיק לגב התחתון שלכם ומדוע? בשל התנוחה בה אתם שרויים בזמן הקריאה. תנוחה זו מייצרת מתח בעמוד השדרה וגורמת להתקשחות הכתפיים וכתוצאה מכך, איך לא – לכאבים מיותרים בגב התחתון. עשו לעצמכם טובה גדולה וותרו על הרגלי הקריאה במיטה.

ישיבה ממושכת במהלך היום

רובנו עובדים במהלך היום בעבודה המחייבת ישיבה ממושכת ורציפה על כסא שלא מיטבה עם גופנו ואף מזיקה לו. ואולם ישיבה זו לא חייבת לדון אותנו לכאבים וניתן לפתור את אי הנוחות והנזק שעלול להיווצר באמצעות עבודה מול שולחן מתכוונן וישיבה על כסא נוח המותאם לגובה שלנו, דבר אשר יקל ואף ימנע כאבים בגב.

כאבים בגב התחתון – עוד סיבה טובה להיגמל מעישון

אולי תופתעו לגלות אבל לעישון יש קשר ישיר לכאבים בגב התחתון.

מדענים ערכו מחקר וגילו כי לגורמי סיכון של טרשת העורקים (היסטוריה של עישון ולחץ דם) יש קשר דומה גם לכאבים בגב התחתון ולהקשחת חוליות. ובמילים אחרות – לעישון יש השפעה שלילית גם על כאבי הגב. אז אם חסרות לכם סיבות – הנה עוד סיבה מצוינת להיגמל במהרה מהרגל מזיק זה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות