איכות חיים

למה חשוב להתמתח בבוקר?

כמה נפלא לקום בבוקר ולהתמתח התמתחות גדולה ומשחררת – אבל רגע, למה בעצם זה כל כך חשוב?

שינה היא מצב רגוע ושליו בו הגוף שרוע ללא כל מאמץ ונדמה שאינו עושה מאום, אך הדבר רחוק מלהיות נכון. כאשר אנו נמצאים במצב של שינה, השריר הדו ראשי דווקא ממשיך לעבוד במרץ, בעודו מתקצר ומתכווץ שוב ושוב ללא הפסקה. אז למה באמת חשוב להתמתח בבוקר?

התמתחות – לא מה שחשבתם

כשאנחנו קמים בבוקר, הדבר הראשון שאנו עושים הוא להתמתח וזאת על מנת לחלץ ולשחרר את השרירים שעבדו ופעלו במשך הלילה כולו. אך לא די בתחושה נעימה של שחרור. להתמתחות תפקיד חשוב ומשמעותי במיוחד – פעולת המתיחה מניעה את השרירים ובכך מסייעת להזרים דם ועוזרת בפינוי חומרי פסולת שהצטברו בשרירים. בנוסף, התמתחות מגבירה את חום הגוף ומסייעת גם לפעולה חלקה יותר של המפרקים, היא משקמת את מחזוריות הדם והכי חשוב – מעלה את רמת האנרגיה, מעוררת את מצב הרוח ומשפרת אותו.

לא צריך להשתגע – בצעו מתיחות קטנות

ממש לא צריך לפצוח באימון מתיחות קדחתני ומספיק לבצע מדי בוקר מספר קטן של מתיחות קלות, ביניהן: מתיחת האצבעות, פשיטת הזרועות לצדדים, סיבובי ראש וכפות הידיים ומתיחת ידיים לפנים ולאחור.

ועוד טיפ קטן וחשוב

אם בא לכם להשקיע עוד כמה דקות בעצמכם, פשוט קומו והניעו את גופכם. מחקרים גילו כי הנעת הגוף בבוקר (גם לזמן קצר) תהפוך אתכם להיות פעילים ונמרצים יותר במהלך היום כולו. לא צריך להתאמץ מדי, מספיק לצאת לטיול קצר עם הכלב או לוותר על ירידה במעלית לטובת ירידה קלילה ואנרגטית במדרגות.

לסיכום, נכון שמדובר בפעולה אוטומטית שאנו פשוט מבצעים מבלי לתת עליה את דעתנו, אך היא מכינה את גופנו לקצב החיים ולעומס הפיזי הצפוי לנו במהלך היום.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות