אקולוגיה וסביבה

תן חולה כלבת תקף בצפון | חברה ישראלית פיתחה נוגדן חדש המותאם לילדים

חשוב לדעת ולהיזהר: כלבת הינה מחלה מדבקת וסופנית, שטרם הודברה. טיפול מונע מיידי הוא הכרחי לפני הופעת הסימפטומים. השבוע ארעה תקיפה של תן – והשבוע גם קיבלה חברת קמהדע הישראלית אישור FDA לנוגדן לכלבת המבסס את בטיחות ויעילות הטיפול בילדים – המהווים כ-40% מהנחשפים למחלה ברחבי העולם

משרד הבריאות הודיע כי ביום שישי ה- 16/07 התקבלה הודעה בשעות הבוקר על תן נגוע בכלבת שתקף מספר אנשים ליד ישוב שומרה שבגליל המערבי. כל מי שהיה במגע עם התן, או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים שחשוד שנגוע או בעל חיים משוטט אחר, בין התאריכים 02/07 ועד 16/07 כולל, מתבקש לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בעכו (בטלפונים: 04-9955138 04-9955111) או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, לשם שקילת הצורך למתן טיפול מונע נגד כלבת. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים. הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, באם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות.

בתוך כך חברת קמהדע הישראלית הודיעה כי ה-FDA אישר לאחרונה עדכון התוויה רפואית לנוגדן כחול לבן לכלבת של חברתם, המבסס את בטיחות ויעילות הטיפול בילדים בנוסף למבוגרים. מדובר בתכשיר מציל חיים נגד נגיף הכלבת, הראשון והיחיד בארצות הברית ובישראל שנחקר קלינית על ילדים והוכיח בטיחות ויעילות. הנוגדן מבוסס על חלבונים המופקים מפלזמה של אנשים שחוסנו כנגד כלבת ופיתחו ריכוז נוגדנים גבוה לנגיף.

סרטון וידאו שהפיצה חברת קמהדע על הנוגדן החדש, פרי פיתוח ישראלי:

על פי הערכת ארגון הבריאות העולמי ה-WHO, כ-40% מאלו שנחשפים כיום לחיה נגועה בכלבת כמו כלב, תן, עטלף או יונק אחר, הם ילדים מתחת לגיל 15. הנוגדן של קמהדע ניתן בבתי החולים ביחד עם חיסון לכלבת, מיד לאחר חשד לחשיפה לכלבת, על מנת למנוע את הופעת המחלה הקטלנית.

חשוב לזכור כי מחלת הכלבת היא סופנית וחשוכת מרפא. מרגע הופעת הסימנים הקליניים הראשונים אין אפשרות להציל את החולה ממוות. בשל היותה מחלה קטלנית, שימוש בנוגדן וחיסון מידי במקרה של חשיפה לבעל חיים החשוד כנגוע במחלה הם מצילי חיים.

יצויין כי משרד החקלאות עלה לאחרונה בקמפיין להגברת המודעות הציבורית לנושא, וקורא לדווח על כל התנהגות מוזרה של בעל חיים לרשויות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות