איכות חיים

איורוודה – איך הרפואה ההודית יכולה לשנות לכם את החיים

תזונה מותאמת אישית, חיזוק מערכת החיסון והאיברים הפנימיים. ליטל סימון מטפלת כבר שנים באלפי מטופלים בהצלחה מרובה. עכשיו היא היא רוצה להפיץ את הידע שצברה והיא מקימה בית ספר חדש לאיורוודה. מהי האירוודה ומה אנחנו יכולים ללמוד ממנה כדי לשפר את איכות חיינו?

איורוודה (מסנסקריט: 'ידע החיים הארוכים') היא רפואה הודית עתיקה, ששורשיה נעוצים מתוך ההגות הבודהיסטית, ששמה דגש בראש ובראשונה על התזונה. מדובר ברפואה מסורתית שמטרימה תזונה אישית ואורח חיים לכל אחד ולכל אחת, כזאת המספקת כלים להתמודד עם המורכות של החיים.

המפגש של ליטל סימון עם האיורוודה קרה במהלך טיול בהודו ומאז חייה השתנו. "זה התחיל כשחליתי במחלה נורא קשה בבטן", היא מספרת. "החלטתי לנסות להיבדק אצל רופא איורוודי, שסירב לטפל בי בגלל שהייתי מעשנת. זה היה חידוש בשבילי. הפסקתי לעשן באופן מיידי על מנת שימשיך לטפל בי. הרגשתי שמישהו גילה לי משהו שלא חשבתי עליו אף פעם. זה היה הרגע שבו הבנתי שאני חייבת ללמוד איורוודה".

היא עברה הכשרה בת 3 שנים של לימודי איורוודה בפונה, שם גם פתחה את הקליניקה הראשונה שלה עם ד"ר סאליל ג'וגלקאר. מאז חלפו שנים רבות, והיא הספיקה לטפל באלפי אנשים, וגם הקימה את PranaVeda, קליניקה לרפואה הודית המתמחה בייעוץ תזונתי וצמחי מרפא. כעת היא מקימה בית ספר חדש שילמד איך לחיות נכון.

אבל בית הספר החדש, ששיעוריו ייערכו במתחם עדנה שביפו, לא מיועד אך ורק לרופאים ומטפלים. "החלטתי שהשנה הראשונה תהיה מיועדת לקהל הרחב", מספרת ליטל. "אני רוצה שאנשים ילמדו שנה למען עצמם. כל מי שרוצה ללמוד איך לחיות נכון, ולפתח דרך חיים חדשה ומרגשת. השנה הראשונה תשלב יוגה ומיינדפולנס, תוך שימת דגש על תורת האיורוודה".

איורוודה
בית הספר פראנוודה

ומה לגבי מי שרוצה לעבור הכשרה כמטפל איורוודי? לאחר השנה הראשונה תנתן אפשרות להעמיק בלימודים במסלול מלא ולהשלים שלוש שנות לימוד (כולל סטאז' בהודו) שבסופן תינתן הכשרה של מטפלים איורוודיים.

לטובת מערך הלימודים גייסה ליטל את שני אריאב ושחר מתן, שתיהן מורות ותיקות ומנוסות. תכנית הלימודים העשירה מכסה את כל תחומי האיורוואדה, בנוסף לאיור-יוגה (שיטה המאגדת את פילוסופיית היוגה עם עקרונות האיורוודה) ולימודי מיינדפולנס מעמיקים.

ההרשמה ללימודים כבר נפתחה, והנרשמים עד ה-15.8 זכאים להנחה משמעותית. תלמידים המעוניינים ללמוד לתעודת מטפל באיורוודה מוזמנים לפנות ל-Pranaveda בטל': 053-2314294.


פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות