אוכל

דיאטת כסאח: מה יקרה אם נמנע מסוכר לשבועיים בלבד (ספוילר: רק טוב)

מה יקרה לגופכם אם תימנעו מצריכתם של סוכרים למשך זמן קצר של 14 ימים בלבד והאם זה באמת כל כך מורכב? קראו וגלו

לפני הכל: ממה עלינו להימנע בעת דיאטת כסאח?

ויתור על סוכרים ופחמימות: שתייה מתוקה מכל סוג שהוא ובכללם סוכרזית, סטיביה, אגבה וממתיקים אחרים. הימנעות מקמח על סוגיו: פשטידות, לחמים פסטות וכמובן שוקולדים וחטיפים.

רגע, מה באשר לירקות ופירות מתוקים?

הימנעו מאכילת ירקות עמילניים כמו בטטה, סלק, דלעת ערמונים או תפוח אדמה. ולהבדיל – פלפל, שעועית ירוקה, ברוקולי כרובית, מלפפונים, פטריות, אספרגוס וקייל אתם מוזמנים לאכול כאוות נפשכם.

ומה באמת יקרה אם נפסיק לצרוך סוכר משך 14 ימים בלבד? שאלה טובה.

תחושת הרעב בין הארוחות יורדת

בין ארוחה לארוחה לא יתעורר הרצון לנשנש ולאכול שוב ושוב וזאת מכיוון שרמות הסוכר לא יקפצו וישתנו במהלך בארוחה – כיוון שאין בה סוכרים. דבר זה מבטיח תחושת שובע ארוכה.

שיפור במצב רוח

אמנם בהתחלה נחווה דווקא ירידה במצב הרוח, וזאת בשל הירידה ברמת הדופמין והסרוטונין בגוף, כתוצאה מהפסקת הסוכר. ואולם, כעבור כעשרה ימים, תעלה מחדש רמת הדופמין והסרוטונין בגוף ותשפר את מצב רוחנו, אך הפעם לא כתוצאה מהמזון הסוכרי, אלא תוצר של דברים אחרים דוגמת חיבוק או מילה טובה :).

שיפור מראה עור הפנים

רמת סוכר גבוהות במחזור הדם פוגעות בגוף והדבר בא לידי ביטוי באופן מובהק במראה עור הפנים. הימנעות בת שבועיים בלבד תעזור בשיפור מראה עור הפנים שיהפוך ליותר חלק, בוהק ופשוט יותר יפה.

דיאטת כסאח לירידה במשקל

כמובן שאם נמנע מסוכרים נרד מהר במשקל. בשבועיים ימים תורידו בעיקר נוזלים, בהמשך הגוף יתחיל לפרק תאי שומן כדי לייצר מהם גלוקוז.

ואיך עושים את זה?

זה אולי לא נשמע פשוט, אבל מקבלים החלטה ונמנעים לחלוטין מצריכת סוכר במשך שבועיים. ולא, הפחתה או הימנעות רק ממשהו מסוים וספציפי לא תוליד את התוצאות המיוחלות. יש להפסיק לצרוך סוכרים באופן מיידי ומלא, ותתפלאו – זה לא באמת קשה.

ומה קורה בתום שבועיים?

עם כאלה תוצאות לאחר שבועיים ימים בלבד, אולי כדאי להמעיט משמעותית את צריכת הסוכר ולנתק את התלות הרגשית והפיזית באוכל מעובד.

בהצלחה.


יעל גלמונד

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות