בריאות

אופס.. הניתוח להשתלת כליה התבצע אצל האדם הלא נכון

טעות מצערת בבית חולים בקליבלנד: הרופאים השתילו כליה לאדם הלא נכון. הכליה נקלטה בהצלחה, המטופל שנזקק להשתלת כליה ימשיך לחכות לתרומה מתאימה

כאילו שיש עודף באיברים להשתלה. רק אחרי שסיימו את הניתוח להשתלת כליה, גילו הרופאים בבית החולים האוניברסיטאי בקליבלנד, אוהיו, כי השתילו את האיבר לאדם הלא נכון… המטופל שעבורו נדרשה הכליה, ושבוודאי המתין לה זמן רב, נותר עדיין ללא כליה וימשיך לחכות לתרומה. כך דווח בכלי תקשורת בארצות הברית.

מבית החולים (University Hospitals) נמסר, לצד התנצלות כמובן, כי שני עובדים פוטרו לאחר חקירה מהירה שנערכה בניסיון להבין איך נגרמה טעות כה קשה. בית החולים סירב למסור אם מדובר ברופאים, אחיות או אנשי צוות רפואי אחרים. "אנחנו מזועזעים מהמקרה, ומן המחשבה שניתוח להשתלת כליה התבצע בגוף של האדם הלא נכון", נמסר מבית החולים.

למרבה המזל, הכליה המושתלת נקלטה בהצלחה בגוף של המטופל הלא נכון. ההשתלה בגופו של המטופל אשר עדיין ממתין לכליה, נדחתה לעת עתה, מן הסתם עד שתימצא תרומה מתאימה עבורו. בבית החולים נערכו השנה 94 השתלות כליה וב-2020 התבצעו בו 194 השתלות כליה.

האירוע הביזארי מזכיר מקרה דומה שאירע בעיר טולדו ב-2013, כששרה פודאקז המתינה להשתלת הכליה שתרם לה אחיה. היא הורדמה ונכנסה לחדר הניתוח, אך כשהתעוררה לא חשה כאב ולא הרגישה על גופה צלקת או סימני ניתוח. התברר שאחת מהאחיות זרקה בטעות את הכליה של אחיה לאשפה… פודאקז, לאכזבתה, נשלחה להמשיך את טיפולי הדיאליזה במשך כמה חודשים נוספים עד שנמצאה תרומה נוספת עבורה. האחות, אישה מבוגרת ובעלת ניסיון, פוטרה מעבודתה ובית החולים פיצה את פודאקז ב-650,000 דולר.


יעל גלמונד

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות