איכות חיים

גם מרפא וגם מפנק: איך מתבצע טיפול בשיאצו

שיטת הטיפול היפנית לא רק יעילה לאיזון הגוף ולהרגעת כאבים אלא היא גם כיף של ממש, נעימה ומבוססת על לחץ קל בנקודות מרכזיות בגוף

השיאצו היא שיטת טיפול אלטרנטיבית שפותחה ביפן בתחילת המאה ה-20 שפירושה "לחץ של אצבע" או יותר נכון – לחץ באמצעות אצבעות. בעבר אכן היה נהוג הי כי טיפול בשיאצו יתבצע רק באמצעות לחיצות עם האצבעות, אך עם השנים החלו לטפל גם באמצעות הפעלת לחץ של בעזרת הידיים, הנעת כפות הרגליים והמפרקים. שיטת הטיפול מתבססת על עקרונות הרפואה הסינית העתיקה, ומשלבת ידע של המזרח ושל המערב, לפיה בגוף האדם קיימים מרידיאנים שהם ערוצי אנרגיה המושפעים מהאבירים הפנימיים/אנגרטיים שלנו. כאשר המרידיאנים עם עודף או חוסר אנרגיה, הגוף נמצא בחוסר איזון ויכול לסבול משלל תחלואים וכאבים. טיפול שיאצו נועד לפתוח חסימות, לאזן את הגוף ולשחרר אנרגיה.

אם אתם סובלים מכאב כרוני כלשהו, החל מכאבי גב ועד מיגרנות, אם אתם סובלים מהפרעות שינה, בעיות במערכת העיכול, או אם אתם סובלים מלחץ, חוסר ריכוז ואפילו בחילות – השיאצו יכול לסייע לכם וחשוב לזכור שבהגדרה שלו הוא נועד לרפא, אבל יחד עם זאת מדובר בטיפול מפנק שבו גם תטפלו בבעיות וגם תזכו לזמן מפנק, מרגיע ומהנה.

בהגדרתו, נועד השיאצו לרפא. אין הכוונה לטיפול מענג למען הכיף בלבד, אולם לא מדובר חלילה בטיפול כואב אלא בטיפול מפנק ועוטף. טכניקת הפעלת הלחץ יוצרת תחושה של "חיבוק לכל איבר ואיבר" והטיפול יכול להיות עדין ומפנק וגם עמוק ומרגיע.

בזמן הטיפול המטפל מפעיל לחץ על נקודות בגוף המטופל, ובכך משחרר את החסימות במקום הכאב. הטיפול יכול לעזור לבעיות של כאבי שרירים, בעיות אורתופדיות, חוסר איזון נפשי, מתח, לחץ, בחילות ועוד.

איך הטיפול מתבצע? בעזרת האצבעות, הידיים והרגליים, המטפל מפעיל לחץ נקודתי עדין על נקודות שונות לאורך עמוד השדרה, לאורך קווי האנרגיה שבגוף ובתנועה איטית. הטיפול מתבצע כשהמטופל בשכיבה על מיטה או מזרן וכשהוא בלבוש מלא. הטיפול יכול להיות מפנק ונעים אם תרצו, ויכול להיות יותר חזק אם תבקשו לפתור לחץ ספציפי. הכי חשוב שתגיעו למטפל מיומן ותעשו זאת כשאתם בלבוש נוח שיאפשר לכם לנוע ויאפשר למטפל להגיע לנקודות לאורך עמוד השדרה.


רונן רוזנבלט ניר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות