איכות חיים

כך תימנעו בקלות משרירים תפוסים

תזונה נכונה תעזור לכם לא רק לטפל, אלא גם למנוע, התכווצויות ושרירים תפוסים. רשימת המאכלים הנכונה לספורטאים ולמתאמנים

מי מאיתנו לא סבל מהתכווצות שרירים פתאומית אשר תקפה אותנו בכל הכוח לכמה דקות כאובות ולעיתים אף השביתה את יכולת הפעילות שלו למספר ימים ארוכים. אולי תופתעו לגלות, אבל בכוחה של תזונה לפתור בעיה מכאיבה וטורדנית זו באמצעות תזונה נכונה. לפניכם רשימת מאכלים שיכולים לעזור ואף למנוע התכווצויות שרירים.

תרד

פופאי כבר מזמן סיפר לנו על הירק הירוק והנפלא הזה אשר עשיר בחומצה פולית, סידן, אשלגן, ויטמין A, וויטמן k המטפלים ומונעים שרירים תפוסים.

בטטה

אכילת בטטה מפחיתה משמעותית את הסיכון להתכווצויות שרירים וזאת מכיוון שהיא גדושה בחומרים אשר מחזקים את תפקוד השרירים, דוגמת: מגנזיום, סידן ואשלגן. בטטה אף רוויה במינרלים, ויטמינים ושלל מרכיבים אשר יזינו את גופנו.

בננה

כמה כבר נכתב על נפלאותיה של הבננה והכל מוצדק לחלוטין – בכוחה של בננה, העשירה באשלגן, לשחרר שרירים תפוסים ולמנוע התכווציות. בנוסף לכך בבננות ישנן פחמימות מורכבות המעניקות לגופנו מנה של אינסולין אשר דוחף את החלבונים לשרירים ודואג לשיקומם.

סלמון

בדג הסלמון יש אינספור יתרונות מזינים ובריאים החל משלל ויטמנים ומינרלים ועד תכולת ברזל גבוהה, חלבונים, חומצות שומן נוגדות אלרגיות ומרכיבים נוספים אשר מונעים התכווצויות שרירים. כמ כן הסלמון מהווה מקור לויטמין D אשר הכרחי לפעולה תקינה של שרירי גופנו.

סלק

בסלק שלל רכיבים מזינים ביניהם: אשלגן, סידן, זרחן, מגנזיום ובנוסף לכל אלה סלק מכיל גם חנקה – תרכובת אורגנית אשר מסייעת לתפקוד הדם ולזרימה הטבעית של הדם מהשרירים, עובדה זו מפחיתה משמעותית את הסיכון להתכווצויות שרירים.

ֿאבטיח למניעת שרירם תפוסים

התייבשות עלולה לגרום לשרירים לעבוד באופן לא תקין, ולכן על מנת להגביר את צריכת המים היומית מומלץ לאכול אבטיח צונן, מתוק וטעים המורכב מכתשעים וחמישה אחוזי מים ומהווה מקור מצוין לאלשגן ולמגנזיום.


נטלי גל שוינקלשטיין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות