איכות חיים

"אני רוצה לפתוח לאנשים את הראש ולהגיד להם שהכל אפשרי"

אחרי שהתגרשה, חיפשה ויקי לביא תשובות מעמיקות, אותן מצאה לבסוף ב-NLP. בראיון לגיל ריבה היא מספרת על היכולת שלנו להשפיע על החשיבה והרגשות שלנו

"העסק שלי נקרא 'מרכז NLP movement ללימוד NLP ומיינדפולנס. נתקלתי ב-NLP במקרה, או שלא. הגעתי אחרי מערכת יחסים שלא צלחה. התגרשתי. רציתי להתקדם לזוגיות החדשה שלי. חקרתי וניסיתי המון טכניקות וגישות, קואצ'ינג תקשורת מקרבת אבל עדיין משהו היה חסר לי. כשהגעתי ל-NLP גיליתי את העומק הזה שחיפשתי".

מה זה בעצם NLP?

"NLP היא גישה שמשנה חיים. היא יכולה לחבר כל אדם למשאבים וליכולות שלו כדי שיוכל להשיג מה שהוא רוצה. זה ממש גישה שעוזרת לשפר ויוצרת בהירות במערכת יחסים שלנו עם עצמנו כדי שנוכל להביא את עצמנו בצורה מיטבית בסביבה שלנו, בעבודה שלנו. אנחנו משתמשים בשפה ובמחשבות במערכת הנוירולוגית שלנו כדי לתכנת מחדש את המח. לא תמיד אתה רוצה להגיב באוטומט שאתה מגיב, ואתה לא יכול לשנותאת זה. ה-NLP אומר – ניקח את הטריגר הזה וניתן לך מודעות ובחירה כדי שתוכל לבחור אפשרויות אחרות. זו גמישות מחשבתית, זה פותח את הראש".

מה זה מיינדפולנס?

"הקורסים שאנחנו מעבירים משלבים NLP ומיינדפולנס. המיינדפולנס הביא לחיים שלי הרבה איזון ורוגע. הבן הבכור שלי הוא על הרצף האוטיסטי, ולנו כהורים לא היה קל לקבל את זה. המיינדפולנס איפשר לי לדבר את הרגשות שלי, לתת מקום למחשבות שלי, לשלב פיזית מה קורה לי בגוף במקום להילחם ולהתנגד. ראיתי איך אני מצליחה לנהל את החיים בצורה הרבה יותר נעימה ונינוחה. זה נתן כלים להתמודדות יום יומית עם החיים. זה לא רק מדיטציות. המיינדפולנס זה ממש דרך חיים שבה אנחנו ממש מגלים קשב לגוף שלנו בפיזיות, לרגשות שלנו ולקוגניציה – למחשבות שלנו".

איזה אנשים מגיעים לטיפול הזה?

"ישנם אנשים שמבקשים לעצמם ביטחון עצמי והם מרגישים שהם לא יודעים לבחור או לקבל החלטות, יש אנשים שמגיעים אחרי משבר גדול בזוגיות, כאלה שרוצים לעשות שינוי בעבודה שלהם ולצאת להיות עצמאיים והם לא מוצאים בתוכם את האומץ.

"הגיע אלי בחור מקסים, טוב לב, בן 48, אחרי זוגיות מאוד לא נעימה. ותוך כדי העבודה עלינו על זה שעבורו להיות בזוגיות זה עול. הוא אמר "נשים הן כמו עלוקה, הן יושבות כאן ואני צריך לטפל ולעשות ואני לא רוצה את זה". זה דיסונס. אתה רוצה זוגיות אבל לא רוצה נשים שיושבות לך על העורק. זה היה מאוד מהיר והוא התחתן ממש מהר שבהתחלה גם אני נבהלתי אבל זה עבד.

אני רוצה לפתוח לאנשים את הראש ולהגיד להם 'כמו שזה אפשרי בשבילי זה אפשרי בשביל כל אחד בעולם'".


יסמין אדמון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות