בריאות

ניתוחים מבוטלים, ערמות אשפה במסדרונות. כך נראית השביתה בבתי החולים

עובדי המשק והמנהל בבתי החולים הממשלתיים שובתים מזה שלושה ימים, והתוצאות ניכרות בשטח. עובדי המעבדות יצטרפו לשביתה ביום ראשון 

השביתה בבתי החולים הממשלתיים נכנסה היום (ה', 15.7) ליומה השלישי. עובדי המעבדות והפיזיותרפיסטים יצטרפו ביום ראשון הקרוב (18.7) לשביתת עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים, שכוללת גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות. זאת בהוראת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד.

שביתת הסולידריות של עובדי המעבדות והפיזיותרפיסטים תימשך בין 8 בבוקר ל-12 בצהריים. ככל שהדרג המקצועי באוצר לא ימצא פתרון בהקדם לזעקת העובדים השקופים, צפויים עוד סקטורים להצטרף לשביתה.

השביתה החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

השביתה כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא ניתנים שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

בינתיים, בבתי החולים נאלצים להתרגל לערמות אשפה וכביסה מלוכלכת במסדרונות. במרכז הרפואי הלל יפה מדווחים על ניתוחים שמתבטלים בהיעדר כוח אדם לשינוע ומרפאות חוץ בהן אין קבלת קהל מסודרת, כפועל יוצא של השביתה.

ד"ר אמנון בן משה, המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים: "חייבים להתעורר ומהר. זו אינה חווית השירות שאנחנו מורגלים לתת, והתמונות מדברות בעד עצמן. התקינה ורמת השכר של עובדי מינהל ומשק חייבת להשתנות. זה כוח אדם חיוני לבית החולים ולתפעולו השוטף".

ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי: "מתמחים מעבירים מטופלים לחדרי הניתוח, אחיות מנקות ציוד חיוני, מחלקות אוכל ומפנות אשפה. חשוב להבין שלכל אחד במערכת יש תפקיד חיוני וחשוב. אני קורא לשר הבריאות להתערב ולסיים את השביתה בהקדם".


מירב קריספיל

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות