איכות חיים

בלי כדורים, בלי כימיקלים: להתגבר על חרדות ופחדים בדרך הטבע

סובלים מתחושה של מתח אשר לא פעם מתגבר והופך לתחושה של חרדה ? משינה טובה ועד לתזונה מרגיעה – לפניכם מספר דרכים קלות וטבעיות לטיפול במתח ובחרדות ללא תרופות

בראש ובראשונה – שינה טובה

אנשים שלא ישנים מספיק עלולים לסבול ממגוון תופעות לא נעימות במהלך היום. החל מתחושה של עייפות, דאגה ולחץ, חוסר ריכוז ומתח ועד לתחושה של חרדה ממשית. על מנת להבטיח שינה טובה ובריאה יש לישון לא פחות מ- 8-9 שעות בכל לילה, שינה זו תקל ותעזור במניעת תופעות של עייפות, לחץ וחרדה.

בדקו מה אתם מכניסים לפה!

לאוכל שאנו אוכלים ישנה חשיבות שאינה מסתכמת בהזנת הגוף, אופי המזון אותו אנו בוחרים להכניס לגופנו ישפיע השפעה ישירה גם על נפשנו, החל ממזג רוחנו ועד להתנהגות שלנו במהלך היום כולו ולכן, מומלץ לאכול מזונות אנטי דלקתיים כיוון שבכוחם של מזונות אלה לעזור באיזון מצב הרוח ורמת המתח שלנו. המזונות המומלצים הינם: פחמימות מלאות וחלבון. מזונות המכילים ויטמין B, מגנזיום, סידן ואומגה 3, סלמון, מקרל וטונה, עלים ירוקים (תרד, כרוב, וברוקולי), ירקות טריים (סלרי, סלק וארטישוק) פירות טריים (אוכמניות, אננס, בננה ותאנים) שומנים בריאים (אבוקדו, שמן קוקוס ושמן זית) שעועית, קטניות, אגוזים (מלך, שקדים וקשיו) זרעים (לרבות זרעי פשתן, זרעי צ’יה וזרעי דלעת) שעורה וקינואה.

תתאמנו על בסיס יומי

בכוחה של פעילות גופנית סדירה ויומיומית לסייע בשלל תחומים ולעשות פלאים לבריאות גופנו אך חשוב לא פחות – לבריאות נפשנו. אימון גופני יומיומי יפחית את תחושת המתח, יגביר את תחושת החיוניות ויחזק את הביטחון העצמי שלנו. אל תתעצלו – התאמנו.

מדיטציה כדי להתגבר על חרדות

בזמן מדיטציה, המוח שלנו מאט את פעילותו ועובר לתדר אחר הקרוי גלי אלפא או גלי תטא (בדומה למצב טרום שינה) דבר המאפשר לגוף ולנפש ולחזור למצב של רגיעה ואיזון ולהשתחרר מתחושה של דאגה, מתח ואף דיכאון וחרדה.


רותם דוידס

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות