איכות חיים

רק אל תקראו לזה מסאז', או: כשכף הרגל הופכת לשלט רחוק

בטיפול רפלקסולוגי לוחצים עם כפות הידיים על כף הרגל, אך המטרה אינה עיסוי אלא הקלה על כאבים, מתח נפשי, כאבים וצרות רבות נוספות

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול ברפואה המשלימה, המתבססת על הרעיון שאיבר ספציפי בגוף האדם משקף (REFELX) את כל הגוף וכל נקודה מייצגת איבר בגוף. המילה רפלקסולוגיה גזורה מהמילה רפלקס והמילה השתקפות, ולפי על ידי לחיצות באזורים מסוימים בגוף, ישנה תגובה של השרירים הגורמת להפרשת אדרנלין לזרם הדם ולשחרור מרידיאנים.

כבר בעת העתיקה נהגו הסינים, ההודים והמצרים לעשות שימוש ברפלקסולוגיה כדרך טיפולית, אך השימוש בשיטה זו כפי שהיא מקובלת בימינו, פותחה בתחילת המאה ה-20 על ידי ד"ר ויליאם פיצג'רלד, רופא אף אוזן גרון והיא שוכללה בהמשך. לפי שיטת הטיפול הזאת, ניתן לראות את כל איברי הגוף בכף הרגל. באמצעות התבוננות, לחיצות, עיסוי ומישוש המקום המבוקש ברוב המקרים בכף הרגל, אך לעתים גם בשוקיים אפשר לאבחן ולטפל בבעיות בריאותיות שונות בגוף, ולהקל במצבים שונים של בעיות כאב כרוני.

יש סוגים שונים של רפלקסולוגיה, של כפות הידיים, של הפנים, אך הנפוצה ביותר היא שיטת הטיפול בכפות הרגליים. אמנם הטיפול בלחיצות בכפות הרגליים הוא טיפול נעים למדי, הוא אינו עיסוי גם אם הלחיצות והמישוש מרגישים ככה לפעמים. בעיסוי, מטרת הטיפול היא הזרמת דם ואנרגיה לכפות הרגליים עצמן, כלומר לטיפול בכף הרגל. ברפלקסולוגיה מטרת הטיפול היא לטפל במערכת או איבר לא מאוזנים בגוף הדם ולא בהכרח בכפות הרגליים. איך עושים את זה? באמצעות לחיצות וגירוי של נקודות ספציפיות בכפות הרגליים.

בטיפול רפלקסולוגי המטפל מתבונן ובודק באמצעות מישוש והנעה של כף הרגל היכן יש חסימות והפרעות בתפקוד הגופני והנפשי של המטופל. הטיפול כולל לחיצות, עיסוי ומתיחות של כפות הרגלים, שבאמצעותם גורמים לתגובה עצבית ואנרגטית בכל הגוף שמעוררת את התהליך הריפוי הטבעי של הגוף. שינוי במבנה הנורמלי של הרגל יכול להעיד על בעיה או מחלה אפשרית, כאשר מגיעים אל המטפל צריך להגיע עם כל החומר הרפואי, כדי שהמטפל יוכל להגיע לאבחון מקצועי והוליסטי.

במה מטפלת הרפלקסולוגיה?

חולשה, עייפות, כאבי מחזור ומחזור לא סדיר, בעיות במערכת העיכול, הפרעות שינה, מצב נפשי ירוד, מתח, הפרעות הורמונאליות, כאבי כרוני ועוד.


אברהם קריספין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות