בריאות

הבידוד יקוצר ל-7 ימים, סגר לא עומד על הפרק

קבינט הקורונה החליט לקצר את תקופת הבידוד לשבעה ימים. בימים האחרונים התגלו 51 מקרים של וריאנט "דלתא פלוס" שעלול להיות אלים מקודמו

קבינט הקורונה, בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט, החליט לקצר את תקופת הבידוד לשבעה ימים. השחרור מבידוד יתבצע לאחר בדיקה ביום השביעי ולאור תוצאת בדיקה שלילית. במקביל, החליט הקבינט על הגברת האכיפה על מפרי בידוד, ועל "הגברה דרמטית" של האכיפה על אי עטיית מסכה. האחריות על האכיפה הוטלה על המשרד לביטחון פנים, תוך הסתייעות בפקחי הרשויות המקומיות.

עוד נקבע כי משרד הבריאות ייערך להקמת מערך בדיקות מהירות וזמינות.

754 מאומתים חדשים התגלו אתמול (ג', 14.7) מתוך קרוב ל-53 אלף בדיקות. מספר החולים קשה עלה ביממה האחרונה מ-45 ל-53, בהם 15 מונשמים. ראש תחום הבריאות קטי דור דיווחה בחדשות כאן 11 כי בימים האחרונים התגלו 51 מקרים של הווריאנט "דלתא פלוס" – מוטציה נוספת של הזן ההודי. המקרה הראשון התגלה בישראל לפני שישה ימים ובמשרד הבריאות חוששים שדלתא פלוס עלול להיות אלים יותר מקודמו.

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש אמר הבוקר באולפן ynet כי אם מספר המאומתים ימשיך לעלות, המדינה עשויה לשוב ולהטיל מגבלות על התקהלות. "השרים מסתכלים בצורה רחבה על המשק ועל המשמעויות הכלכליות, ולכן מתבססים על מספר החולים במצב קשה, שכרגע יחסית נמוך. משרד הבריאות יציע בקבינט הקורונה שילוב של התו הירוק עם מגבלות התקהלות. הבעיה העיקרית בהדבקה היא בחללים סגורים".

חבר הצוות המייעץ לקבינט הקורונה, פרופ' נדב דוידוביץ' מאוניברסיטת בן גוריון, אמר הבוקר לענת דוידוב וגולן יוכפז בתוכניתם ב-103FM כי "לא נכחיד את המחלה, לכן צריך ללמוד לחיות איתה. סגר לא נמצא כרגע על השולחן".

לגבי הבדיקות המהירות שיידרשו באירועים מעל 100 אנשים אמר דוידוביץ' כי הוא חושש שעלות הבדיקות תגבה מחיר חברתי: "התנאי המשמעותי הוא שהבדיקות יהיו לכל המגזרים ואני מפחד שיווצרו פערים".


חגית זהבי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות