איכות חיים

באיזה בעיות דיקור סיני מטפל ביעילות?

דיקור סיני, או אקופנקטורה, כבר התנחל בלבבות של רבים ונחשב כחלק טבעי מסל הטיפולים שמציעה הרפואה המשלימה. באיזה בעיות הוא יכול לטפל?

דיקור סיני או דיקור במחטים (אקופנקטורה) התפתח לפני אלפי שנים בסין, ומשם הגיע לטאיוואן, קוריאה, יפן והודו, אבל לעולם המערבי הדיקור הגיע באמצע שנות ה-70 כשהנשיא ניקסון ביקר עם משלחת עיתונאים בסין. מאז שיטת הטיפול הזאת הופכה נפוצה יותר ויותר כשעשרות מחקרים אקדמאיים הוכיחו את יעילותה בשורה ארוכה של בעיות רפואיות.

על פי הרפואה הסינית, אנרגיית החיים (הצ'י) זורמת בערוצים קבועים לאורך ולרוחב הגוף לערוצים אלו קוראים מרידיאניים. לפי כך, בריאות מצוינת מאופיינת בזרימה חופשית של האנרגיה בגוף, וחסימות במרידיאניים פוגעות בזרימה החופשית של האנרגיה בגוף, בזרימת הדם, בסילוק רעלים ושאר מצב שיכולים להתבטא בחולי או בכאבים שונים.

הדיקור הסיני מתאים למגוון רחב של בעיות רפואיות, החל מטיפול בכאב, דלקות שונות, בעיות הורמונאליות, לחץ נפשי, אלרגיות ועוד.

עקרונות הדיקור הסיני

כמו כל שיטות הטיפול הנהוגות ברפואה המשלימה, גם בדיקור הסיני רואים את הגוף כמכלול ואין הפרדה בין הנפש לגוף. הדיקור מחזק ומאזן גם את הגוף וגם את הנפש, תוך שימוש בכוחות ביכולת הריפוי הטבעית שיש לאדם. במהלך הטיפול המדקר מאבחן את הבעיות ולפי האבחון מחליט באיזה נקודות ינעץ את המחטים. לא לדאוג, מדובר במחטים דקות במיוחד, חד פעמיות כמובן וסטריליות. החרדתן לעור מתבצעת בעומק קטן מאוד, ומושארת שם במהלך הטיפול, בדרך כלל 20-30 שקות. חשוב לציין שהדיקור אינו כואב כלל ואף משרה רוגע ותחושת שלווה, אך לעתים תיתכן תחושת של עקצוצים.

על פי השיטה, יש 365 נקודות דיקור שניתן להעביר דרכן 12 קווים שהם המרידיאנים, הלא הם ערוצי האנרגיה, ערוצי החיים. המחטים מפעילות לחץ עדין על נקודות שתומכות בתהליכי ריפוי באזורים שונים בגוף – גם אם הם לא מונחות באזורי הכאב או הבעיה הרפואית.

בפגישתכם הראשונה עם מטפל בדיקור סיני, חשוב שתמסרו לו את ההיסטוריה הרפואית המלאה שלכם, כן, את כל הבעיות העולות: תרופות שאתם נוטלים, ניתוחים שעברתם או שאתם מיועדים לעשות, רגישות מסוימת, בעיה חוזרת וכל דבר שיכול להיות רלוונטי ולסייע להצלחת הטיפול.

אחת הבעיות הידועות שהדיקור הסיני מסייע להן היא טיפול לכאב. במחקרים שונים נמצא שבתגובה לנעיצת המחט בגוף האדם מתחרש תהליך בו הגוף מפריש במערכת העצבים חומרים בולמי כאבי כמו אנדורפינים וסרוטונין, והתגובה הדלקתית פוחתת בשל שינוי בכמות חומרים 'מתווכי דלקת'. השימוש בדיקור סיני לשיכוך כאב יכול להיות יעיל מאוד והוא מומלץ רבות כשילוב טיפול במחלקות כאב שונות.

מחקרים נוספים הראו יעילות בטיפול בדיקור כשמדובר כאבי גב, צוואר, מפרקים ובכאבי ראש. בנוסף, מחקרים הראו שהטיפול בדיקור סיני עוזר בטיפול בכאבי מחזור, פיברומיאלגיה, מיגרנות ובתסמונות שונות של כאב כרוני.


רונן רוזנבלט ניר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות