אוכל

לא על החלב לבדו: איזה מאכלים עשירים בסידן

סידן הוא המינרל המצוי בגופנו בכמות הגבוהה ביותר, וחשיבותו לא מסתכמת בבניית העצמות והשלד אלא במעורבות בתהליכים רבים בגוף. אז איזה מאכלים עשירים בסידן? הרשימה

גוף האדם זקוק לסידן על מנת לשמור על העצמות חזקות ובריאות ולכן יותר מ- 99% מהסידן נמצא בשיניים ובעצמות. עד גיל 25 מתרחשת רוב בניית העצם אך חשוב לצרוך סידן במהלך כל החיים, על מנת להגן ולשמור על בריאות העצמות. לכן חשוב להכיר מקרוב איזה מאכלים עשירים בסידן.

לסידן תפקידים חשובים נוספים, לדוגמה בתהליכי קרישת הדם ובסיוע בהעברת מסרים בין מוקדי העצבים בגוף. הוא חשוב לפעילותו התקינה של הלב ושותף פעיל לתהליכי התכווצות השרירים.

דגים

נסיכת הנילוס, דג מקרל וקרפיון הינם דגים עשירים בסידן, בנוסף, סלמון ודגי מים עמוקים מכילים אומגה 3 המהווה מרכיב חשוב וחיוני מאוד לעצמות. ובסרדינים למשל, אשר נאכלים עם העצמות ישנה כמות גבוהה במיוחד של סידן (2 מנות בלבד מכילות כ- 90 מ״ג סידן).

חלב ומוצריו

מוצרי חלב בכלל וחלב בפרט הינם מקור מצוין לסידן כאשר בכוס חלב יש כ – 350 גרם סידן. ההמלצה היא לבחור מוצרי חלב מועשרים בסידן או גבינות מועשרות.

ירקות ירוקים

ברוקולי, שעועית, במיה, דלעת וירקות עליים הינם מזון רווי בסידן ובאשלגן, אשר מסייע אף הוא בשמירה על עצמות בריאות. כך לדוגמה בשתי כוסות של ברוקולי מאודה ישנם כ – 90 מ״ג סידן.

קטניות

קטניות הן מקור נפלא לצריכת סידן למשל: אפונה, עדשים, שעועית, חומוס, פול ומוצרי סויה.

טופו

ללא ספק מדובר בפצצת הסידן המושלמת כאשר ב – 100 גרם טופו מועשר בסידן יש כ-2,130 מ"ג סידן.

פירות הדר

בפירות הדר יש ויטמין C אשר מונע איבוד מסת עצם ובין הפירות המומלצים תמצאו תאנים, תפוזים, צימוקים ואבוקדו.

שקדים

שקדים עשירים מאוד בסידן, כאשר בכמות של 15 שקדים בלבד תמצאו כ-68 מ״ג סידן.

ולכמה סידן זקוק הגוף?

ובכן, כמות הסידן היומית לה אנו זקוקים משתנה מאדם לאדם והיא נגזרת של גיל ומין. תינוקות למשל זקוקים ל-700 מ"ג, גילאי 4-8 זקוקים ל-1,000 מ"ג,גילאי 9-18 ל-1,300 מ"ג. נשים וגברים בגיל 19-50 70 מומלץ לצרוך 1,000. לנשים מגיל 51 ולגברים מעל גיל 70- 1,200 מ"ג.


רונן רוזנבלט ניר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות