בריאות

מנת חיסון שלישית כן או לא? בישראל מתחילים, בארה"ב לא ממהרים

שר הבריאות ניצן הורוביץ הורה להתחיל לתת מנת חיסון שלישית למדוכאי החיסון, אבל ראשי מערכת הבריאות בארה"ב מסרו כי כרגע אין צורך לאשר מתן חיסון נוסף

האם יש צורך במתן מנת חיסון שלישית נגד נגיף הקורונה? כנראה שתלוי איפה שואלים. בישראל החלו ההכנות לחיסון מדוכאי חיסון במנה שלישית בשל התפשטות וריאנט הדלתא בארץ, אך במקביל בארה"ב הודיע הממשל האמריקני לחברת פייזר כי אין כרגע הצדקה למתן מנת חיסון שלישית לכלל האוכלוסייה.

במכתב לקופות החולים, בתי החולים ומד"א, הודיע שר הבריאות ניצן הורוביץ כי ניתן להתחיל לחסן מטופלים מדוכאי חיסון במנה שלישית. "יש עדות מצטברת לכך שמטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני אינם מפתחים תגובה נוגדנית מספקת לאחר 2 מנות חיסון נגד נגיף הקורונה, וחלקם עשויים לפתח נוגדנים לאחר מנה שלישית. לאור העלייה בתחלואה והתפשטות הנגיף בשבועות האחרונים והסיכון הגבוה למדוכאי חיסון לחלות בתחלואה קשה, ניתן לחסן מטופלים אלה במנה שלישית", לשון המכתב.

במקביל, הודיעו רשויות הבריאות בארה"ב כי אין לאשר כרגע מתן מנת חיסות שלישית. זאת לאחר פגישת אונליין שנערכה בינם לבכירי חברת פייזר. חברת התרופות טענה לאחרונה כי ייתכן והחיסון מאבק מיעילותו לאחר כחצי שנה, וכדי לחזק את התגובה החיסונית ולהגן על הגוף יש צורך במתן מנה נוספת, שלישית במספר.

בכירים ברשויות הבריאות בארה"ב הודיעו לאחר הפגישה כי יש צורך בנתונים נוספים ובזמן נוסף, ככל הנראה כמה חודשים, כדי לקבל החלטה האם מנת חיסון שלישית אכן נחוצה. הניו יורק טיימס כתב כי מומחים רבים בארה"ב, ובהם דר' אנטוני פאוסי, היועץ הראשי לנשיא ג'ו ביידן על מגפת הקורונה, אמרו עוד לפני הפגישה כי אין מספיק נתונים כדי לקבל החלטה לתת מנה שלישית לכל הציבור האמריקני.

שיתוף הפעולה של פייזר עם מדינת ישראל כולל העברת מידע על מטופלים שקיבלו את מנת החיסון השלישית, ואחת האפשרויות העומדות בפני מערכת הבריאות בארה"ב היא לוותר על מנת החיסון השלישית ולפנות לפיתוח חיסון מיוחד לווריאנט הדלתא שנפוץ במדינה.


יעל גלמונד

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות