בריאות

מהיום: שביתה בבתי החולים הממשלתיים ללא הגבלת זמן

עובדי המנהלה והמשק ב-20 בתי חולים ברחבי הארץ פתחו בשביתה. אלה השירותים שצפויים להיפגע

הבוקר (ג', 13.7) החלה שביתה של עובדי מנהל ומשק בכל בתי החולים הממשלתיים בארץ. העובדים דורשים הקלה בעומסי העבודה המוטלים עליהם, וכן השוואת תנאיהם לאלו של העובדים בבתי החולים של קופות החולים.

במסגרת השביתה לא יינתנו שירותים של מטבח, ניקיון, כביסה ועוד. צפויים עיכובים ותורים ארוכים מן הרגיל בפעולות כמו העברת חולים, וזמני המתנה ממושכים. במחלקות בהן ניתן שירות רפואי דחוף, כמו אונקולוגיה, לידה ודיאליזה, תתנהל העבודה במתכונת שבת.

בין בתי החולים הממשלתיים שעובדיהם שובתים: רמב"ם בחיפה, שיבא תל השומר, איכילוב, הלל יפה, אסף הרופא, וולפסון, בני ציון, המרכז הרפואי לגליל בנהריה. גם העובדים בבתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים הממשלתיים ישבתו.

לטענת העובדים, חלק גדול מהם מקבל שכר המצריך השלמה לשכר המינימום. עוד דורשים העובדים לקבוע תקנים למניעת שחיקה עקב הגידול בהיקף העבודה שנובע מפתיחת מחלקות חדשות והתרחבות בתי החולים בשל הגידול באוכלוסייה.

השביתה מתקיימת באישור הסתדרות עובדי המדינה. לשביתה קדם מאבק של כשנתיים וחצי במהלכו הוצאו מספר צווי מניעה נגד השבתת השירותים בבתי החולים, אבל לאחר שהמו"מ בין העובדים למדינה לא התקדם, אישר בית המשפט את השביתה.

במקרים דחופים: העובדים השובתים הקימו מטה שביתה ארצי ובכל בית חולים יש מטה שביתה ובו ועדת חריגים אשר תדון במקרים דחופים ותהיה בקשר עם ועדת החריגים המרכזית.


יעל גלמונד

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות