איכות חיים

מפרו לחדר המיטות: צמח המאקה מזריק אנרגיה לחיי המין

גברים ונשים מעידים כי הצמח שמקורו בדרום אמריקה מעלה את רמת האנרגיה ומשפר את הסקס. ואפשר גם להסתפק בתכולה מרשימה של ערכים תזונתיים

צמח המאקה שמגיע אלינו מפרו הוא צמח רב שנתי המגיע לגובה של כ-20 ס"מ ופקעותיו נראות כמו צנון או לפת בצבעי צהוב סגול. הוא גדל בהרי האנדים ושורד היטב בגובה 4,000 מטר מעל פני האדמה. ברפואת הצמחים הוא ידוע כמזון על המכיל סיבים תזונתיים, חומצות אמינו, פחמימות מורכבות, חלבונים, שומנים, מינרלים ועוד.

במשך שנים רבות עשו במאקה שימוש לטיפול בחולשה מתמשכת, שיפור הפוריות אצל גברים ונשים, הענקת אנרגיה למי שגופו נחלש מרוב חולי, וזו רק רשימה חלקית.

בשנים האחרונות נמצא כי המאקה משפר גם את התפקוד המיני אצל נשים וגברים וגם יכול לסייע רבות בתופעות גיל המעבר. השורש מסייע לחזק את הגוף במצבי אנמיה, חוסר שקט, חרדות, אל ווסת, הגברת הביוץ, הגברת החלב בהנקה ואפילו באימפוטנציה.

מטופלים רבים מעידים כי מאז שהתחילו ליטול שורש מאקה, הם הרבה יותר אנרגטיים וחיי המין שלהם השתפרו פלאים.

ואם זה לא מספיק המאקה עשיר מאוד בויטמינים מסוג D, C, E, B. יש בו ברזל, סידן, אבץ,  מגנזיום, אשלגן וסלניום.

הוא ידוע כמקור אנרגיה טבעי המסייע לאיזון הורמונאלי בקרב נשים וגברים, הוא יכול לשפר את הריכוז, הזיכרון ואם אתם מרגישים עייפים? זה לגמרי הצמח עבורכם. הוא משפר את הפוריות, מקל על תהליכי ההזדקנות ויש המעידים שהוא צמח שמאז שהתחילו לקחת אותו, חיי הזוגיות שלהם השתפרו, אם אתם מבינים למה אנחנו מתכוונים.

מאקה אמנם משפר את העייפות הכרונית ומעניק אנרגיה, אבל הוא גם ידוע בהפחתת חרדה ודיכאון ובכך בעצם תורם גם לשינה טובה יותר ולשיפור היכולות הקוגניטיביות. מחקרים אחרונים הראו שעכברים שנבדקו בהתמצאות במבוך, הראו תוצאות טובות יותר לאחר צריכת מאקה. מחקרים נוספים הראו שיפור הזיכרון בקרב אנשים בגיל המעבר ומעלה.

אבל זה לא הכל, המאקה גם מסייע נגד נשירת שיער ולמעשה מחזק את צמיחתו וגם את צמיחת הציפורניים. ספורטאים שמשתמשים בו מדווחים על שיפור בביצועים ועליה בכוח הסיבולת. עדויות שונות ממחקרים הראו כי בשורש המאקה יש חומרים המסייעים בשיפור יכולת הלמידה והזיכרון, כך שאם אתם בתקופה עמוסה בלימודים – כדאי לשקול לנסות.

איך משתמשים בו? כשורש, כמיצוי, כאבקה או כקפסולה.


דולב גילמור

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות