איכות חיים

באופן ביתי: המוצרים שנמצאים אצלכם במטבח ומצוינים נגד נשירת שיער

חכו רגע עם הארנק ובמקום להוציא הון על תרופות ותכשירים לחיזוק השיער, הכירו את המוצרים הטבעיים והביתיים שיכולים לחולל ניסים בראש שלכם

לנשירת שיער גורמים רבים, החל ממחלות דרך תזונה חסרה ועד מקור גנטי, וסיבות אלו מצריכות כמובן בירור וטיפול רפואיים. אלא שבמקרים רבים מדובר בנשירת שיער זמנית, שנגרמה בגלל גורמים חמקמקים כמו מצב נפשי או הזנחה של בריאות השיער. לכן, כדאי להכיר כמה אפשרויות מן הטבע שנמצאות ממש מתחת ליד ובעלות יעילות מוכחת לחיזוק השיער ולעצירת נשירתו.

שמן דגים

כיום כבר אין סיבה ללגום שמן דגים בעל טעם דוחה, וכמוסות יעשו את העבודה מצוין. מחקרים כבר הוכיחו את הקשר בין שמן המופק מדגים, בעיקר דגי מי ים קרים כמו מקרל וסלמון, לעצירת נשירת שיער וחיזוקו. הסוד טמון בחומצת השומן אומגה 3 שמזינה את זקיקי השיער ותורמת למראה בוהק וחיוני של השיערות. את כמוסות האומגה 3 תוכלו לרכוש בכל בית מרקחת, ועל הדרך תיהנו מהיתרונות הבריאותיים של חומצת השומן המדוברת, כמו הורדת רמת השומנים והכולסטרול בדם והפחתת החמצון והקרישיתיות בו.

רוזמרין
רוזמרין רפואי

שמן רוזמרין

גם שמן רוזמרין מכיל חומרים תזונתיים שהשיער אוהב, ועיסוי הקרקפת בשמן זה מבטיח החדרה טובה ויעילה שלו לשורשי השיער. לשימוש בשמן אתרי כמו שמן הרוזמרין עלולים להיות תופעות לוואי כמו פריחה או אלרגיה. לכן, מומלץ להתחיל עם מנה קטנה ולא לצאת מקו השיער, אלא כאמור לעסות את הקרקפת ולא לתת לשמן לנזול על הפנים והראש.

חלב קוקוס

פצצה של לחות והזנה לשיער שלכם. חפיפה טובה לשיער בחלב קוקוס תעניק לו הזנה איכותית. לחלב קוקוס תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי פטרייתיות והוא ינקה ביסודיות את השיער. כמו כן, בשל הלחות הרבה שהוא מכניס לשיער, הוא מצוין לטיפולי החלקה למיניהם.

ככל שהמוצר יהיה מרוכז, כך תהיה השפעתו מיטיבה וניכרת. לכן, התועלת של נוזל קוקוס תהיה פחותה מזו של חלב או קרם קוקוס. היתרון – מה שהיה פעם נחלתם הבלעדית של חנויות נידחות למוצרי המזרח הרחוק הפך למוצר צריכה נפוץ ומצוי בכל מכולת.

חומץ תפוחים

מלך הדיאטות משנות השמונים חוזר בגרסת הקוסמטיקה. חומץ תפוחים הוא אנטי בקטריאלי ומצוין בחיטוי העור, ובפרט הראש, הקרקפת והשיער. חומץ התפוחים מאזן את רמת החומציות ומנקה ביסודיות שאריות של שמפו, מרכך ולכלוך שדבק בעור ובשיערות.

מה שחשוב הוא לזכור לדלל את חומץ התפוחים ולא להשתמש בגרסה הרגילה שלו. מדובר בחומר חזק שעלול להותיר כוויות ולפגוע בעור וגם בשיער. לכן, דללו אותו בקערה עם מים ביחס של 1:5 לטובת המים, מרחו את הנוזל על הראש והשיער, השאירו ל-3-5 דקות ואז שטפו.

בצל

תרופת סבתא איכותית לצרות רבות, אחת מהן היא השיער. בצל מכיל גופרית, ומינרל זה מצוי בחומצות האמינו, כלומר בחלבונים. מיץ בצל, ותתגברו לרגע על עניין הריח, מצוין לחיזוק זקיקי השיער, מה שיחזק את השיער ויקטין את הסיכוי לנשירתו.


יעל גלמונד

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות