איכות חיים

מתקשים להירדם? קחו כדור שינה מן הטבע

הוא יעיל לכאבי מחזור, תסמונת קדם וסתית, מצבי רוח אבל בעיקר יעזור לכם להירדם יותר מהר ולישון יותר טוב. ולריאן הצמח שיעזור לכם להירגע ולהירדם

הוולריאן הרפואי, או בשמו המדעי Valeriana officinalis, הוא צמח רב שנתי ממשפחת הוולריניים, יש לו פרחים ורודים או לבנים בעלי ריח מתוק שפורחים בחודשי הקיץ. השורש שלו וקני השורש הם אלה המשמשים לצרכים רפואיים כבר שנים רבות מאוד.

הולריאן הוא אחד מצמחי המרפא המוכרים ביותר לבעיות שינה והוא ידוע כמרפה שרירים, מסייע להרגעת חוסר שקט, מפחית רמות חרדה ונחשב לכזה שמשרה שינה. אז מתי כדאי לקחת אותו? אם אתם מתקשים להירדם או סובלים מנדודי שינה לאורך זמן, זה הצמח עבורכם. צמח שאגב, כבר במאה השנייה לספירה ניתן להקלה על חרדה, אי שקט ונדודי שינה. מחקרים בדקו את השפעת מיצוי הוולריאן על תסמיני סטרס, גילה שהמיצוי מועיל גם בהפחתת לחץ אבל גם בהורדת תסמיני חרדה, מתח ודיכאון. שימוש נוסף שנעשה בו הוא להקלה על כאבי מחזור, הורדת דופק מואץ, וקפיצות שרירים.

הרכיבים בצמח בעלי ההשפעה מרגיעה הם החומצה הוולריאנית והחומצה האמינית GABA, הנקשרים לקולטני GABA במוח ומעלים את רמות המתווך העצבי.

למעשה, הוולריאן עוזר מאוד בכל הקשור להרגעה, מתח נפשי, חרדות, דיכאון, נדודי שינה או שינה גרועה, אסטמה, מיגרנות, עצבנות בנפש, חוסר שקט ורגישות יתר. מחקרים הוכיחו כי ולריאן משפר את איכות השינה ומסייע לאנשים להירדם בקלות רבה יותר. הוולריאן משמש כחלופה מאוד נפוצה לתרופות מרשם להשריית שינה. בנוסף לכך, הוולריאן יכול לעזור מאוד בטיפול בכאבי מחזור.

השורש כל כך פופולארי שאפילו יש תרופה ללא מרשם על שמו ולריאן, תרופה טבעית משורש הצמח ולריאנה אופיסינליס והיא משמשת להרגעה במצבים של מתח, של חרדה או של עצבנות. כמו כן היא משמשת להשריית שינה במצבים של נדודי שינה קלים.

מחקרים נוספים הראו שהיא בטוחה לשימוש ובעלת מעט תופעות לוואי ובטח שפחות מתרופות מרשם להשריית שינה. ברפואת הצמחים ממליצים רבות על נטילת מיצוי ולריאן להרפיית הגוף, להרגעה כללית ממתחים וגם לשנת לילה טובה ועמוקה.


ד"ר מרלין אדית דניאל

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות