איכות חיים, אקולוגיה וסביבה

מדכא את היצר לגברים – והפוך אצל הנשים: שיח אברהם מצוי

השיח הנפוץ בארץ ובאזור הים התיכון מוכר מזה אלפי שנים בשל סגולותיו הבריאותיות, כולל הסדרת המחזור החודשי, הנקה וחיי המין

שיח אברהם מצוי הוא שיח רב שנתי, הגדל באגן הים התיכון ואזורים שונים באירופה. הוא בעל תפרחת סגולה עם עלים שנראים קצת כמו עלי הקנאביס. על פי האגדה, שיח אברהם קיבל את שמו מכיוון שבזמן עקדת יצחק, האייל שנאחז בקרניו בשיח, נאחז בשיח אברהם ובכך בעצם הציל את יצחק.

השיח נפוץ מאוד מזה אלפי שנים בטיפול בבעיות הורמונליות שונות, בעיות של מערכת העצבים ובעיות במערכת העיכול. הוא מסייע בהמרצת זרימת החלב אצל נשים מניקות ואפילו עוזר לטפל בבעיות שינה. בימי עבר הוא היה משמש כצמח מרגיע ומשפר מצב רוח.

השפעתו של שיח אברהם מצוי על מערכת העצבים המרכזית תורמת לשיפור ולאיזון המערכת ההורמונלית כולל איזון ברמות האסטרוגן, פרוגסטרון ופרולקטין, זאת הסיבה שיש לו השפעה רחבה מאוד לטיפול במגוון בעיות נשיות והפרעות הורמונליות, כולל בטיפול בבעיות גיל המעבר וטרום גיל המעבר ולא סתם הוא ידוע כצמח שמיטיב עם נשים. החל מהסדרת המחזור החודשי, דרך הנקה ועד בעיות בגיל המעבר.

יש לו אופי מרגיע ביותר ולכן הוא יעיל גם לטיפול בחרדות, מיגרנות, כאבי מחזור ושיפור מצב הרוח. אבל לא רק זה, שיח אברהם יכול לסייע בשלל בעיות בווסת, החל מתסמונת קדם וסתית, וסת לא סדירה, דימום ממושך מדי או דימום קצר מדי, בנוסף, הוא יכול להקל על כאבי המחזור ואפילו לסייע לטיפול באקנה על בסיס הורמונלי.

משתמשים אך ורק בפירות השיח ושמו הנוסף הוא קפה הנזירים מכיוון שבעבר נהגו לטחון את פירותיו ולהכין מהם משקה ש- שימו לב, מדכא את היצר המיני אצל גברים. לא לדאוג, אצל נשים הוא עושה את הפעולה ההפוכה.
מחקרים אודות שיח אברהם אשר בדקו את יעילותו ואת בטיחותו, מצאו כי פירותיו סייעו בהקלה על בעיות מחזור ועל תסמונת קדם וסתית, הפרעות במצב הרוח, כאבי ראש, נפיחות ועצבנות. בנוסף, נשים רבות דיווחו כי שיח אברהם השפיעה לטובה על זרימת הווסת.

אז אם אתן סובלות מבעיות במחזור או בעיות הורמונליות, מומלץ להיעזר בשיח אברהם אבל אולם חשוב לשים לב לאזהרות ולזכור שטיפול בפירות שיח אברהם עלול להשפיע על רמת האסטרוגן ולהפריע לפעולתן של גלולות נגד הריון ובמהלך טיפולים הורמונליים, וכמובן יש להתייעץ עם רופא אם את בהריון או מניקה.


חגית זהבי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות