בריאות

"בני זוג מפריעים זה לזה להבין מה הם רוצים". ראיון עם לינוי ספיר

אחרי שהתחתנה עם האקס שלה, פתחה לינוי ספיר את "המכון להחזרת האקס", בו היא עוזרת ללקוחות להבין מה נכון להם ומה בעצם הם מחפשים בקשר זוגי

את "המכון להחזרת האקס" פתחה לינוי ספיר לפני כשבעה חודשים, כלומר בדיוק בגיל של הבת שלה. היא עוזרת לנשים וגברים פרודים למצוא את הדרך שלהם בחזרה. אחד אל השני? ייתכן, אולי, אבל לא בהכרח. הדרך לזוגיות כן-או-לא עוברת קודם כל בדרך אל האני האמיתי של כל אדם, ורק משם נסללת הדרך אל לבו של בן או בת הזוג, לא בהכרח האקס. "הרבה נשים וגברים פונים כדי לממש את הזוגיות שלהם לכיוון שהם באמת רוצים לקחת אותו. אם זה מיסוד קשר, אם זה להתאושש מבן הזוג הקודם, אם זה להיכנס לקשר המתאים להם".

הסיפור האישי שלי זה הדנ"א של החברה. אני התחתני עם האקס שלי. נפרדנו חמש פעמים ואחרי פעם שלישית הפסקתי לספר לחברות ואמרתי, אני אזמין אתכן לחתונה. זיקקתי את עצמי בתור רווקה שנמצאת במערכות יחסים שהיה חשוב לי להבין איזה סוג קשר אני רוצה ולמה אני לא מצליחה.

"בעלי עבר טראומת גירושין קשה וזה היה מה שמנע ממנו לרצות להתחתן שוב. בשיחת טלפון הראשונה שלנו שאלתי אותו אם הוא מוכן להתחתן שוב, אם הוא רוצה ילדים. הוא אמר לי 'מה זה הראיון העבודה הזה'. רציתי לתקשר כבר בשלב ראשוני מה אני רוצה. הוא אמר כן, ועם הזמן הבין שהוא לא מוכן להתחתן, אני הבנתי שבשבילי זה חשוב, עד שהוא הוריד את החומות שלו. זה לא שהוא לא רצה, היתה שם פגיעות, משהו שמנע ממנו.

"נשים וגברים הרבה פעמים הורסים לעצמם את התהליך כשהם מפריעים לאדם בצד השני להבין מה הוא רוצה. גבר אומר אני מבולבל, מה אני רוצה. מה האישה עושה? מנסה לשכנע אותו, במקום לתת לו ללכת ולהבין מה הוא רוצה.

"ההגדרה שלנו להצלחה שונה מאדם לאדם. אחד ירצה את האקס, אחד ירצה להתאושש, יש לנו לא מעט אנשים שחזרו אחד לשני ואפילו מיסדו את הקשר. מצד שני יש לנו הרבה שהבינו שהם לא בקשר שמתאים להם, ונכנסו לקשר אחר.

"הבידול שלי ממכונים אחרים זה שאני מלמדת אנשים לעמוד בסטנדרטים שלהם. אני מנסה להבין מה הסטנדרטים שלהם, מה הם רוצים. אישה רוצה להתחתן תוך 3 חודשים, אחת לא רוצה להביא ילדים. כל אחד ומה שהוא רוצה, ולא לסטות מהמקום הזה. המטרה היא לעמוד בסטנדרטים שחשובים לי. יש הבדל בין 'לא בא לי קירח, לא בא לי משקפופר' לבין סטנדרטים. יש דברים שאי אפשר לשנות ויש דברים שאפשר, כמו העדפות, כמו משיכה. אני לא אומרת לוותר על משיכה, אבל יש דברים אחרים".


חגית זהבי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות