איכות חיים

טיפול נכון בכפות הרגליים בקיץ

ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור, מסבירה מדוע טיפוח כפות הרגליים בקיץ הוא בריאותי ולא רק קוסמטי

בעונת הקיץ, בה אנו נועלים כפכפים וסנדלים ולעתים אף הולכים יחפים, כפות הרגליים חשופות לפגיעות שונות. ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור והיועצת המדעית של המותג CeraVe (סרווה), מסבירה: "טיפוח כפות הרגליים בקיץ הוא בריאותי ולא רק קוסמטי. עור מחוספס ויבש שאינו מטופל עלול להסדק ולהזדהם. מומלץ להזין ולטפח את כפות הרגליים מידי יום. מומלץ לאמץ שגרת טיפוח קבועה לכפות הרגליים בדיוק כמו בעור הפנים, ולא ללכת יחפים, גם בבית".

עוד מסבירה אקרמן: "יש אנשים עם נטיה להתעבות העור בכף הרגל. חשוב להבין שזו נטיה ולא ניתן לשנות, לכן זה דורש טיפול ותחזוקה קבועה, בייחוד בעונת הקיץ. ההליכה עם נעליים פתוחות מחמירה את התעבות העור בכפות הרגליים. ללא טיפול נכון, כף הרגל תיסדק ותכאב, וזה פתח כניסה למזהמים. חשוב לטפח ולשמור היטב על עור כפות הרגליים ועל הציפורניים על מנת לשמור על בריאות ותפקוד תקין".

טיפים לשגרת טיפוח בריאה לכפות הרגליים בקיץ:

לאלו הסובלים מיובש מומלץ למרוח על בסיס קבוע קרם לחות ייעודי לכף הרגל. אם יש התעבות עור משמעותית יש להסיר את העור העודף על ידי פדיקור. יש להיזהר לא לפצוע את העור.

לאנשים סכרתיים יש צורך בשמירה קפדנית על שלמות עור כף הרגל והציפורניים – פצע או סדק בכף רגל סכרתית עלול להגיב לאט ולהוות פתח לכניסת מזהמים. לכן חשוב להקפיד על טיפוח ושמירה על כף הרגל. טיפול קבוע בכף הרגל למניעת הצטברות עור עבה, אוורור קבוע של הרגל ולהיזהר מפציעות של העור.

הזעה 1. לאנשים עם נטיה להזעת יתר בכפות הרגלים מומלץ לאוורר עד כמה שיותר את כפות הרגליים, וללכת עם גרבי כותנה בלבד.

הזעה 2. אצל אלו הסובלים מהזעת יתר ברגליים עלולה להתפתח פטרת בעור או בציפורניים. יש לשים לב לשינויי צבע או צורה בציפורניים או להופעת קילוף בכפות הרגליים, ולטפל בהתאם אצל רופא עור.

שמירה על הציפורניים. צריך לגזור את הציפורניים בכף הרגל בקו ישר, ממש בקו האצבע, ולא לחתוך פנימה לתוך צידי האצבע. חיתוך לתוך האצבע עלול לגרום לציפורן לגדול לתוך הבשר ולהופעת ציפורן חודרנית.

שימוש קבוע בלק בצבע חזק עלול לגרום להצהבה זמנית של הציפורן. חשוב! זו לא פטריה, זו תופעה תקינה שאינה דורשת טיפול. פטריה בציפורן בדרך כלל נראית ע"י שינוי צורה וצבע של הציפורן.

יש להיזהר בבריכות, ג'קוזי, מקלחות ציבוריות וכו'. מומלץ לא ללכת יחפים במקומות הללו מכיוון שיש סיכוי להידבק במזהמים שונים כמו פטריות וכו'.

לאחר המקלחת: יש להקפיד לייבש היטב את כף הרגל ולמרוח שכבה דקה של קרם לחות ייעודי ולא שומני. יש לנגב את כפות הרגליים ובין האצבעות, ולאחר מכן למרוח קרם רגליים משקם המכיל סרמידים ולעסות בעדינות לתוך העור. מריחה של קרם רגליים מיד לאחר המקלחת תשאיר את אדי המים בתוך העור ותמנע את התייבשותו.

רגע לפני שהולכים לישון: מומלץ למרוח קרם רגליים. שכבת הקרם תגן על העור. כך, שבמהלך הלילה כפות הרגליים יספגו את הלחות.

שגרת טיפוח לכפות הרגליים: יש לרחוץ את כפות הרגליים היטב עם סבון, לייבש היטב ולמרוח קרם רגליים ייעודי, המיועד לעור יבש במיוחד, מחוספס וגבשושי. קרם כזה מקל על היובש ומסייע בשיקום שכבת ההגנה הטבעית של העור, מרכך את העור ומשפר את מרקמו.

כפות הרגליים בקיץ
דר' להבית אקרמן. צילום: ישראל כהן

נטלי גל שוינקלשטיין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות