בריאות

מהיום: מדוכאי חיסון יוכלו לקבל את המנה השלישית

בראיון לכאן ב' אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ כי נבחנת האפשרות למתן חיסון שלישי לכל האוכלוסייה, ומדוכאי חיסון יוכלו בינתיים לקבל מנה שלישית * הממשלה תבחן הקמת מפעל לייצור חיסוני קורונה בישראל

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הבוקר בראיון ל"כאן ב'" כי מדוכאי חיסון ואנשים בעלי ירידה ביכולת החיסונית על רקע רפואי, יוכלו לקבל מנה שלישית של חיסון נגד קורונה, החל מהיום (א', 11.7). הורוביץ הוסיף ואמר כי ההחלטה מי נחשב מדוכא חיסון או בעל יכולת חיסונית ירודה היא של קופות החולים.

לדברי השר, נשקלת האפשרות לתת מנת חיסון שלישית לכלל האוכלוסייה. "ידיעות אחרונות" פרסם הבוקר כי על פי נתונים שהצטברו במשרד הבריאות, יש מתאם גובר בין אנשים שהתחסנו מוקדם (לפני כחצי שנה, סביב חודש ינואר) ובין הנדבקים החדשים שנדבקו לאחר שכבר חוסנו.

לצד זאת, יש לקחת בחשבון שהמתחסנים הראשונים היו בעלי מערכת חיסונית חלשה מלכתחילה, וניתן לצפות להדבקות ביניהם. כמו כן, למרות מקרי ההידבקות בקרב מחוסנים, ההגנה מפני תחלואה קשה נשמרת ואין עלייה במדד זה.

הממשלה תשקול הקמת מפעל לייצור חיסונים בארץ

בישיבת הממשלה היום תידון הצעה להקמת צוות שיבחן הקמת מפעל לייצור חיסוני קורונה בארץ. את ההצעה לאישור יביאו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורוביץ.

המפעל, אם יוקם, יידרש לייצר תכשירים רפואיים, תוך מתן עדיפות לייצור חיסונים באופן רציף לשיווק מסחרי רגיל. במקביל, למפעל תהיה יכולת להתאים את פעילותו לייצור חיסונים בזמן חירום ובעדיפות לייצור במספר טכנולוגיות שונות.

ראש הממשלה נפתלי בנט: "יכולת ייצור חיסונים עצמית לחיסונים בישראל עשויה להוות דבר דרמטי, בעיקר במבט צופה פני עתיד כלפי מגיפות עתידיות. הצוותים המקצועיים יבחנו זאת ונקבל החלטה בהקדם".


אסינה ענת ארדר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות