איכות חיים

על שמן האבוקדו כבר שמעתם? כל הסיבות לשלב אותו בשגרת יומכם

כולנו מכירים את תכונותיו הנפלאות של פרי האבוקדו ואת שלל יתרונותיו הבריאותיים, אבל האם כבר שמעתם על נפלאותיו של שמן האבוקדו? לפניכם כל הסיבות (המצויינות) להכניס את שמן האבוקדו אל תוך שגרת חייכם

כבר שנים רבות ששמו של האבוקדו הולך לפניו, ויש לכך סיבות טובות. לאבוקדו יתרונות בריאותיים רבים: עשיר במגנזיום בסיבים ובאשלגן, כמו גם בויטמין B-6, ויטמין C, ויטמין K1 וויטמין E וגדוש בשומנים בלתי רוויים שנפלאים לבריאות שלנו. אך ניתן ליהנות מתכונותיו המופלאות של האבוקדו גם בצורת שמן האבוקדו.

שמן האבוקדו מצמצם את הסיכון למחלות לב

האבוקדו ללא ספק עושה פלאים כשמדובר בבריאות הלב, החל מסיוע בהפחתת השומנים בדם, הפחתת רמת הכולסטרול הרע והעלאת רמת הכולסטרול הטוב.

שומן חיוני ובריא

שמן האבוקדו מכיל אומגה 6 ואומגה 3 וכ- 10 אחוזים של חומצות שומן רוויות וכ- 12 אחוזים של שומן בלתי רווי. הוא מורכב ברובו מחומצה הקרויה – חומצה אולאית – חומצת שומן בלתי רוויה המהווה מקור בריא של שומן. כמובן שיש לצרוך ממנו בכמויות מתונות וזאת בשל כמות הקלוריות הגבוהה שבו.

מצוין לעור

חומצות השומן הנמצאות בשמן האבוקדו משפרות את מראה העור ותורמות רבות לבריאותו. בכוחו של שמן האבוקדו אף להחלים פצעי עור ולהפחית משמעותית תסמיני פסוריאזיס.

נוגדי חמצון

שמן אבוקדו מכיל לוטאין, המהווה נוגד חמצון שעוזר להילחם ברדיקלים חופשיים המזיקים לגופנו. וחשוב לא פחות, בכוחו של הלוטאין לשמור על בריאות העיניים, להפחית את הסיכון לקטרקט ולמחלות עיניים מגוונות אשר מתםתחות עם השנים.

כיצד להשתמש בשמן האבוקדו ?

עם שמן האבוקדו ניתן לעשות כמעט הכל, החל מתיבול של סלט, בישול תבשילים טעימים ועד מריחה שלו על השיער ועל העור. חשוב לרכוש שמן אבוקדו נקי שלא עורבב או נמהל עם שמנים אחרים.


ד"ר אלדד הורוביץ

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות