בריאות

אגד נדרשה להוציא מיליונים למען אנשים עם מוגבלויות באוטובוסים

בהסכם פשרה שאושר על ידי בית המשפט המחוזי נקבע כי חברת התחבורה תשקיע 6.3 מיליון שקלים בפיתוח מערכת טכנולוגית לשיפור הכריזה והנגישות באוטובוסים העירוניים בירושלים

אושר הסכם פשרה בתובענה ייצוגית נגד חברת אגד, אשר נגדה נטען כי היא מפרה את חוק שוויון זכויות אנשים בעלי מוגבלויות בשל אי הפעלה שיטתית ומתמשכת של מערכת הכריזה באוטובוסים העירוניים בירושלים.

הפשרה שהתקבלה על ידי שופטת בית משפט המחוזי בירושלים, גילה כנפי שטייניץ, מסדירה את התנהלות אגד בהתאם להוראות חוק שוויון זכויות ותקנות הנגישות, ובכך נותן מענה לסוגיה המרכזית שבדיון. הסדר הפשרה קבע כי יש לפתח מערכת טכנולוגית המיועדת לשיפור הנגישות לתחבורה ציבורית לאנשים עם מוגבלות, מערכת שתפותח ותיושם בשיתוף עם הנציבות ועם משרד התחבורה. עלות פיתוח המערכת הטכנולוגית החדשה מוערך ב-6.3 מיליון שקלים.

"לאור האמור, אני מאשרת את הסדר הפשרה ונותנת לו תוקף של פסק דין. מדובר בתובענה ייצוגית בעלת חשיבות ציבורית אשר השיגה תועלת משמעותית לחברי הקבוצה וקידמה את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. כן נלקחה בחשבון עבודת ההכנה הנרחבת שבוצעה ע"י המבקשים בטרם ההגשה", כתבה השופטת כנפי שטייניץ בהחלטתה. "מדובר בתובענה ייצוגית בעלת חשיבות ציבורית אשר השיגה תועלת משמעותית לחברי הקבוצה וקידמה את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות", סיכמה השופטת.


חגית זהבי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות