איכות חיים

מקוסמטיקה ועד דרכי הנשימה: התכונות הבריאותיות של הרוזמרין

לא לחינם קוראים לו רוזמרין רפואי: אחד מצמחי התבלין המוכרים והנפוצים בארץ יעיל בין היתר לטיפול בסינוסיטיס ומחלות בדרכי הנשימה, וכן משפר את מערכת השתן, ניקוי הכליות ועוד. הנה כל הסיבות לשתול רוזמרין בגינה

רוזמרין רפואי הוא בן שיח רב שנתי ממשפחת השפתניים, הגדל בארצות הים התיכון (בעיקר באירופה). הצמח מקובל בשימושים רפואיים וקולינריים מזה אלפי שנים. רוזמרין נחשב לצמח מחזק ומחטא והוא נפוץ בטיפול של מחלות שונות בדרכי העיכול והנשימה. בנוסף, הרוזמרין היה ועודנו מרכיב חשוב בתעשיית הקוסמטיקה (בעיקר השמן האתרי), להכנה של בשמים, סבונים, קרמים ותערובות שמנים שונות.

רוזמרין רפואי הוא צמח מאכל ומרפא וליתר דיוק, שיח רב שנתי הגדל שנפוץ מאוד בארצות הים התיכון. הוא משמש למגוון שימושים רפואיים וגם כתבלין מעולה למזון שאנחנו אוכלים. בשל ריחו העדין הוא נפוץ גם בשימוש במוצרי קוסמטיקה וטיפוח שונים, החל משמנים להרחקת כינים, סבונים, בשמים וקרמים. בישראל הוא נפוץ כצמח נוי ונשתל בגינות רבות בכל הארץ, זאת בזכות היותו עמיד ליובש, לזיהום ולתנאי מזג אוויר שונים.

אז מה הסגולות שלו? ובכן, לא מעט. הוא מצוין לשיפור מצב הרוח והכנסת אנרגיות חדשות, הוא משפר את הריכוז ובימי קדם היו נותנים ענף קטן של רוזמרין להריח בזמן למידה כדי לשפר את היכולות ויש כאלה שממליצים להניח מעט רוזמרין מתחת לכרית הילדים אם הם מתקשרים להירדם מפחדים שונים. בנוסף, הוא מכיל נוגדי חמצון רבים שמסייעים במניעת דמנציה.

הוא מחזק את מערכת הנשימה על ידי כך שהוא מכייח ועוזר להוציא מהגוף ליחה שהצטברה, עוזר מאוד לקשיי נשימה ויעיל כחליטה במחלות כמו סינוסיטיס, דלקת ריאות ועוד. הרוזמרין משפיע היטב גם על מערכת השתן בכל שהוא מסייע בניקוי הכליות ובחיטוי דרכי השתן ובכל עוזר לטיפול בדלקות שתן. הרוזמרין בעל השפעה ממריצה על הדם ולכן יעיל מאוד למי שסובל מלחץ דם נמוך. מאותה סיבה, אנשים שסובלים מלחץ דם גבוה צריכים להימנע ממנו או לעשות שימוש מבוקר בהתייעצות הרופא. הרוזמרין ידוע כצמח שמסייע למערכת העיכול ומפחית גזים ונפיחות בבטן, כך שמומלץ לשתות חליטת רוזמרין לאחר ארוחה כבדה.

ובצד החיצוני: הרוזמרין מחזק את השיער על ידי הגברת זרימת הדם לראש ולקרקפת, ובכל מגביר צמיחה ומסייע בנשירת שיער. חליטה עם רוזמרין יכולה לסייע גם בטיפול בכינים, וניתן לשטוף איתה את השיער גם לילדים קטנים, גם למניעה וגם לטיפול. אם תשימו לב לריח, תגלו שבהרבה מוצרים לטיפול בכינים מוסיפים שמן אתרי של רוזמרין.


יסמין אדמון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות